Wakacje droższe o 20-30 proc. W biurach podróży oferty second minute

Polska
Wakacje droższe o 20-30 proc. W biurach podróży oferty second minute
Polsat News
W Polsce wygrywają kierunki nadmorskie

- Wracamy do czasów sprzed pandemii, ale zachowujemy ostrożność - powiedział dr Piotr Kociszewski ze Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Ekspert przywołał badanie serwisu nocowanie.pl, z których wynika, że ceny wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem średnio o 20-30 proc.

W Polsce wygrywają kierunki nadmorskie. Pobyty rezerwujemy w ostatniej chwili. 

 

- W 2020 i w 2021 r. zwracaliśmy uwagę na kwestie obostrzeń i bezpieczeństwa. Teraz mamy pierwsze wakacje bez wymogów. Z jednej strony połączanie wypoczynku, a z drugiej rozrywki - powiedział Kociszewski.

 

- To, czego potrzeba dzisiaj najbardziej, to kontakty międzyludzkie. Jesteśmy po prostu spragnieni relacji - dodał. 

Second minute w biurach podróży

Kociszewski podkreślił, że niektóre biura podróży proponują klientom ofertę second minute.

 

- Mówimy o rozwiązaniach które umożliwiają klientowi pewne zabezpieczenie: gwarancja niezmienności ceny czy ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.

 

Ekspert zaznaczył, że z branży turystycznej odeszło prawie 100 tys. osób w porównaniu do czasów sprzed pandemii.

 

- Ręce do pracy są nadal potrzebne - dodał. 

 

WIDEO: Oferty second minute w biurach podróży

 

Bon turystyczny

Kociszewski przypomniał, że bon turystyczny można wykorzystać do 30 września.

 

- Wykorzystane zostało ponad 2,3 mld zł z puli ponad 4 mld zł. Wciąż pozostaje nieotwartych 895 tys. bonów. To są ci rodzice, którzy mają dzieci, ale tej procedury w ogóle nie uruchomili - powiedział. 

 

ZOBACZ: Gdzie warto na wakacje? Ekspert wskazuje najtańsze kierunki


Bon obejmuje nie tylko zakwaterowanie i oferty biur podróży, ale daje także możliwości płatności bezpośrednio za atrakcje. Co ważne,  można go wykorzystać jedynie w Polsce.

Kampery i kempingi

Po boomie na kampery w ostatnich dwóch latach, w tym roku zainteresowanie taką formą wypoczynku się zmniejszyło.

 

Ekspert zaznaczył, że po ubiegłorocznych sukcesach to konkretne regiony Polski starają się zachęcić turystów do ich odwiedzenia. Zrobiło tak na przykład Mazowsze i Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, która podjęła inicjatywę promowania regionu. - MAZOkamper, bo tak się nazywa, ruszył znowu w teren i pokazuje miejsca w sąsiedztwie Warszawy, gdzie można się wybrać aby wypocząć - powiedział Kociszewski. 

msm / polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie