PKP Intercity. Spleśniałe kanapki w Pendolino. Pasażer otrzymał je jako poczęstunek

Polska
PKP Intercity. Spleśniałe kanapki w Pendolino. Pasażer otrzymał je jako poczęstunek
Twitter/Piotr Kołomycki
Takie kanapki otrzymał w sobotę pasażer PKP Intercity w pociągu EIP

Dwie kanapki pokryte pleśnią otrzymał Piotr Kołomycki, członek stołecznej PO, od obsługi pociągu typu Pendolino. "Wolę nie wiedzieć, jak mógłby wyglądać poczęstunek w drugiej klasie" - skomentował. Do jego tweeta odniosło się PKP Intercity, przepraszając za incydent.

Express Intercity Premium to najdroższa kategoria pociągów PKP Intercity. W jej ramach pasażerowie korzystają z połączeń między największymi polskimi miastami, na które wysyłane są składy Pendolino.

 

ZOBACZ: Biebrza pod Rajgrodem. Próbowali ukraść śmietnik, bo im się spodobał

 

Cena biletu za jeden przejazd składem EIP może przekroczyć 300 zł, jeśli zdecydujemy się jechać w pierwszej klasie. Taki koszt mogą ponieść podróżni np. na trasie Kraków-Gdynia. W zamian otrzymują m.in. posiłek podczas podróży, na co nie mogą liczyć pasażerowie w klasie drugiej.

Kanapki z pleśnią w pierwszej klasie pociągu Pendolino

W sobotę na pokład Pendolino z Bielska-Białej do Trójmiasta wsiadł Piotr Kołomycki, zasiadający w zarządzie warszawskiej Platformy Obywatelskiej. Po tym, jak pociąg wyjechał z Warszawy, jego obsługa zaoferowała pasażerom poczęstunek.

Jak przekazał Kołomycki, kanapki, które otrzymał, były spleśniałe. "Nie ma to jak Pendolino! Dziękuję PKP Intercity! Chociaż przyznam, że wolę nie wiedzieć, jak mógłby wyglądać poczęstunek w drugiej klasie" - napisał na Twitterze.

 

 

Do jego wpisu odnieśli się przedstawiciele kolejowej spółki, przepraszając za zaistniałą sytuację. "Zweryfikujemy to" - zapewnili.

 

Piotr Kołomycki dodał na Twitterze, że obsługa pociągu "szybko wymieniła" trefny poczęstunek na świeży.

 

 

Odpowiedź PKP

- Wyjaśniamy sytuację, która miała miejsce w sobotę 11 września w pociągu Express InterCity Premium z franczyzobiorcą świadczącym usługi dla WARS. - poinformowała Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. Rzeczniczka podkreśla, że "podobny przypadek nie został nigdy wcześniej odnotowany".

 

Dodała, że PKP "dba o to, aby posiłki dla pasażerów były przygotowywane w wagonach gastronomicznych WARS zgodnie z odpowiednimi standardami jakościowymi i zasadami bezpieczeństwa zdrowotnego żywności".

 

- Zależy nam na jak najwyższej jakości usług świadczonych na pokładach pociągów PKP Intercity, dlatego każde zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości są przez nas szczegółowo sprawdzane - zakończyła.

wka / Polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie