Nowy gatunek węża. Żmija nazwana imieniem czarodzieja z "Harry’ego Pottera"

Nowy gatunek węża. Żmija nazwana imieniem czarodzieja z "Harry’ego Pottera"
Zoosystematics and Evolution
Nowy gatunek węża otrzymał imię po Salazarze Slytherinie

Po natrafieniu na nowy gatunek żmij zielonych zespół badaczy z Indii postanowił nazwać węża imieniem Salazara Slytherina - postaci znanej z serii przygód Harry'ergo Pottera. Ich odkrycie zostało opublikowane w kwietniowym wydaniu czasopisma naukowego "Zoosystematics and Evolution".

Nowy gatunek węża należy do rodzaju Trimeresurus z rodziny żmijowatych i jest jadowity. Niebezpieczne zwierzę odkryto w Indiach, gdzie żyje 48 gatunków należących do tego rodzaju.

Choć gad przypomina wiele innych rodzajów żmij, odróżnia go od nich charakterystyczny, pomarańczowo-czerwonawy pasek z boku głowy. Występuje on jednak wyłącznie u samców.

ZOBACZ: Ogromny wąż w rurze ściekowej. Schwytano go gołymi rękami [WIDEO]

Nowo poznany wąż otrzymał oficjalną nazwę Trimeresurus Salazar. Naukowcy sugerują, że potocznie powinien być określany jako żmija Salazara.

Swoje imię wąż zawdzięcza fikcyjnej postaci znanej z serii przygód Harry'ego Pottera autorstwa J. K. Rowling. Salazar Slytherin to jeden z czterech legendarnych założycieli Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Od jego nazwiska pochodzi także nazwa jednego z czterech domów tej szkoły. Mieszkańców tej części Hogwartu nazywano w gwarze uczniowskiej Ślizgonami, zaś godłem Slytherinu był wąż. Sam zaś Salazar Slytherin był "wężousty", co oznacza, że potrafił komunikować się z tymi gadami za pomocą syków.

zdr/hlk/ CNN, zse.pensoft.net