Informacja dla pacjentów onkologicznych pod numerem 800 190 590

Polska
Informacja dla pacjentów onkologicznych pod numerem 800 190 590
Pixabay
Telefoniczna Informacja pacjenta działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w języku polskim i angielskim

Bezpieczeństwo w szpitalach, zmiana miejsca leczenia, problem z kontaktem z placówką medyczną - tym martwią się i o to pytają w ostatnich dniach pacjenci zmagający się z chorobami onkologicznymi. Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem 800 190 590 - poinformował Rzecznik Praw Pacjenta.

"Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji onkologicznych i przedstawicieli ich środowisk zapraszamy do kontaktu z Telefoniczną Informacją Pacjenta" - poinformował na Twitterze Rzecznik Praw Pacjenta.

 

O co pytają pacjenci?

 

Choć sama infolinia nie jest nowością, to rozszerzono pakiet informacji da pacjentów onkologicznych. "Nasi konsultanci, w miarę swoich możliwości i wiedzy będą wspierać osoby cierpiące na choroby onkologiczne poszukujące odpowiedzi, mające wątpliwości czy pytania." - napisano.

"Specjalnie wyznaczeni pracownicy będą weryfikować sygnały od państwa i w wybranych przypadkach podejmować interwencje" - dodano.

 

Jak przekazała Małgorzata Duda z biura Rzecznika Praw Pacjenta, w ostatnich dniach pacjenci onkologiczni dzwoniąc na infolinię pytają o bezpieczeństwo w placówkach, w których mają zaplanowane np. chemioterapie.

 

Mają także zastrzeżenia do odwoływania zaplanowanych już procedur medycznych i ustalania odległych terminów kolejnych wizyt.

 

ZOBACZ: Wirus obezwładnia onkologię. "Sytuacja chorych na raka stała się wyjątkowo dramatyczna"


Zgłaszają również problemy ze skontaktowaniem się z placówkami medycznymi. Pytają o dostęp do dokumentacji medycznej i uzyskania informacji o wynikach badań.

 

Telefony dotyczą też zmiany miejsca leczenia w związku z przekształceniem szpitali w zakaźne.

 

W językach polskim, angielskim i migowym

 

Telefoniczna Informacja pacjenta działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w języku polskim i angielskim. Od poniedziałku do piątku w godz. 8- 16 dostępne są wideo rozmowy z tłumaczem języka migowego.

 

Można tam uzyskać informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której znajdziesz swój lek. Dowiesz się również o najkrótszym terminie do lekarza specjalisty, a także dowiesz się, jakie masz prawa jako pacjent.

pgp/ polsatnews.pl

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze