Robert Kubica wraca na tor. O wyścigach serii DTM mówi wywiadzie dla Polsat News

Moto
Robert Kubica wraca na tor. O wyścigach serii DTM mówi wywiadzie dla Polsat News
Polsat News

- Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) jest nową serią nie tylko dla PKN Orlen, ale także dla mnie. Po raz pierwszy będę się ścigał na torze autem z dachem - mówił w wywiadzie dla Polsat News Robert Kubica. - Sport i biznes wymagają, by dotrzymywać słowa. Poprzez to budujemy swoją rozpoznawalność, siłę i wiarygodność w biznesie. Robert nam w tym pomaga - powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

- Nowa seria, nowe wyzwania. DTM jest na bardzo wysokim poziomie zarówno kierowców, jak i technicznym. Musze połączyć moje zadanie i moją role w F1 Alfa Romeo Racing Orlen ze ściganiem się. Ten rok będzie pracowity i pełen wyzwań. Będę się ścigał z zawodnikami, z którymi rywalizowałem w F3 w latach 2003-2004 - mówił Kubica. 

 

ZOBACZ: Kubica wraca na tor! Znamy najbliższe plany Polaka


- Jesienią zapowiadaliśmy co-branding, a w następnej kolejności rebranding naszych stacji w Niemczech, gdzie mamy ich około 600. Jeżeli chcemy robić rebranding na markę Orlen, to potrzebujemy większej rozpoznawalności i jej budowę poprzez sport. W Niemczech DTM cieszą się popularnością. Nie ma lepszej budowy rozpoznawalności niż poprzez sport. Do procesu rebrandingu trzeba przejść przez silną komunikację, również związaną ze sportem - mówił prezes PKN Orlen. 

 

Wideo: Robert Kubica wystartuje w biało-czerwonym bmw

  

 

Czym jest DTM?

 

Samochody startujące w serii DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) nazywane są "bolidami F1 z dachem". Z zewnątrz wyglądają tak samo, jak te, które są do kupienia w salonach BMW czy Audi. Łączy je jednak tylko nazwa i wybrane elementy stylistyczne. W tym sezonie zostanie rozegranych dwadzieścia wyścigów serii DTM. Pierwszy weekend zaplanowano na belgijskim torze Zolder w dniach 25-26 kwietnia, ostatni w terminie 3-4 października na niemieckim Hockenheim.

 

ZOBACZ: Robert Kubica zostaje w F1. PKN Orlen tytularnym sponsorem jego zespołu

 

Po rezygnacji Mercedesa po sezonie 2018 i Aston Martina w ubiegłym roku, w stawce DTM zostało tylko dwóch producentów - Audi i BMW. Pod koniec stycznia team BMW poinformował, że szóstym kierowcą fabrycznym tej ekipy będzie Jonathan Aberdein z RPA, a nie Kubica. W tej sytuacji dla Polaka jedyną możliwością startów w tegorocznym sezonie było wejście do zespołu klienckiego (finansowanego przez sponsora), na co zgodę wyraziło już kierownictwo teamu Formuły 1 Alfa Romeo.

 

Pierwszy polski kierowca w F1

 

Kubica w 2006 roku został pierwszym polskim kierowcą w F1. W 2008 roku w Kanadzie odniósł jedyne jak dotychczas zwycięstwo w wyścigu o GP. Jego karierę w najszybszej wyścigowej serii świata przerwał wypadek, do którego doszło w 2011 roku podczas Rajdu Ligurii. W jego wyniku doznał obrażeń, z których część okazała się trwała. 35-letni obecnie Polak nie poddał się jednak swoim ograniczeniom i dochodził do pełni sprawności najpierw w rajdach (w 2013 roku został mistrzem klasy WRC 2 - "drugiej ligi" rajdowych MŚ), a później, w 2018 roku, jako kierowca testowy i rozwojowy Williamsa w mistrzostwach świata Formuły 1.

 

W ubiegłym roku był już kierowcą wyścigowym Williamsa. Jakość bolidów znacznie ustępowała jednak pojazdom rywali i jedyne, o co Kubica mógł walczyć przez większość sezonu, to uniknięcie ostatniego miejsca. Jego najlepszym wynikiem była 10. pozycja w wyścigu o Grand Prix Niemiec - zdobył wówczas jedyny punkt dla Williamsa w całym roku. Po sezonie rozstał się z tą ekipą, jednak ze światem Formuły 1 się nie żegna. Od początku roku wiadomo, że będzie kierowcą testowym zespołu Alfa Romeo Racing Orlen

msl/grz/ Polsat News, PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie