American Airlines uruchomi loty do Krakowa. W spocie promocyjnym zaprasza tam na... wódkę

Polska
American Airlines uruchomi loty do Krakowa. W spocie promocyjnym zaprasza tam na... wódkę
Pixabay/ Roman_Polyanyk

Amerykańska linia lotnicza uruchomi w przyszłym roku kilka nowych połączeń lotniczych, w tym do Krakowa. W spocie promocyjnym, zachęcającym do skorzystania z tych kierunków, aktor wymienia, co warto zobaczyć lub zrobić w wybranych miastach. W Krakowie poleca napić się wódki z przyjacielem. Do nagrania już odniosły władze miast.

Linia lotnicza American Airlines uruchomi w przyszłym roku swoje pierwsze połączenie do Polski - samoloty przewoźnika będą latać od 7 maja 2020 roku na trasie z Chicago do Krakowa.

 

W spocie promującym nowe połączenie, American Airlines zestawia Kraków z innymi miastami do których wkrótce poleci. Tel Aviv reklamowany jest jako miejsce z pięknymi plażami, a w Budapeszcie warto wybrać się na rejs statkiem. W Pradze linie polecają teatr lalek, a w Casablance skosztowanie lokalnych przypraw. 

 

Kraków zdaniem autorów spotu reklamowego to z kolei idealne miejsce na wódkę z przyjacielem.

 

 

Za spot polscy internauci zareagowali oburzeniem. Około stu polubień uzyskała opinia jednego z komentujących, który napisał: "jeśli wódka jest według was głównym powodem do wizyty w Krakowie, to nie powinniście tu wcale przyjeżdżać. Nie potrzebujemy więcej pijanych idiotów przyjeżdżających do miasta... mamy już wielu, głównie z Wielkiej Brytanii". 

 

Inna osoba zwraca uwagę na "ignoranctwo" marketingowców linii przygotowujących cały spot. Reklamują Budapeszt przez rejsy statkiem po Dunaju, nie zwracając uwagi na katastrofę statku wycieczkowego, która wydarzyła się tam pod koniec maja.

 

"Smuci niska ocena preferencji własnych klientów"

 

Na klip odpowiedziały również władze Krakowa umieszczając oświadczenie na oficjalnym profilu Krakowa na Facebooku:

 

"Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa" - napisano.

 

 

Władze Krakowa, wymieniając zalety miasta zwróciły uwagę, że specjaliści od reklamy American Airlines musieli słabo przygotować się do zadania, posługując się jedynie stereotypowymi wyobrażeniami. "Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika." - skwitowano klip w oświadczeniu. 

 

Krakowem odwiedza rocznie około 13 mln turystów. 

 

dc/ml/ polsatnews.pl

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze