"Pomóżcie! Dziecko połknęło płyn do czyszczenia toalet". Policjanci nie wahali się ani chwili

Polska
"Pomóżcie! Dziecko połknęło płyn do czyszczenia toalet". Policjanci nie wahali się ani chwili
Policja Wielkopolska

Funkcjonariusze policji ze Środy Wielkopolskiej eskortowali do szpitala roczne dziecko, które połknęło płyn do czyszczenia toalet. Chłopczyk musiał pozostać w szpitalu, ale jego życiu i zdrowiu nic już nie zagraża.

Dzielnicowy st. sierż. Krzysztof Wojtaszak i jego kolega sierż. Krzysztof Wiśniewski pełnili służbę w Krzykosach (Wielkopolskie), gdy podjechał do nich roztrzęsiony kierowca forda prosząc o pomoc. W aucie znajdowała się jego żona i ich roczny synek; dziecko płakało. Mężczyzna poinformował funkcjonariuszy, że chłopczyk połknął płyn do czyszczenia toalet.

 

- Nie było się nad czym zastanawiać. Włączyliśmy sygnały świetlne i dźwiękowe i ruszyliśmy w stronę Środy Wielkopolskiej, gdzie znajdował się szpital. Eskortowaliśmy rodziców i malucha kilkanaście kilometrów ruchliwą 11-stką - tłumaczył Wojtaszak. Jak dodał, "znaczenie mogła mieć każda sekunda. Dziecko płakało, wymiotowało".

 

Dzięki pomocy policji, do szpitala udało się dotrzeć rodzinie najszybciej, jak to było możliwe. W szpitalu dziecko otrzymało niezbędną pomoc medyczną. Chłopczyk musiał jednak pozostać w szpitalu, ale jego życiu i zdrowiu nic już nie zagraża.

 

Tysiące przypadkowych zatruć rocznie

 

Oficer prasowy KPP w Środzie Wielkopolskiej asp. Edyta Kwietniewska podkreśliła, że w Polsce odnotowuje się ok. 10-12 tys. zatruć rocznie, spowodowanych tak zwanym "przypadkowym" spożyciem chemii gospodarczej.

 

- Przeważnie dotyczą one dzieci w wieku od 1 do 5 lat. Wielu specjalistów zauważa, że opakowania wykorzystywane w chemii są niezwykle atrakcyjne dla najmłodszych skupiających się na poznawaniu świata. Umieszczone w nich substancje mogą prowadzić do poparzeń układu pokarmowego oraz poparzeń skórnych. W przypadku wchłonięcia oparów lub pyłów mogą podrażniać układ oddechowy - podkreśliła Kwietniewska

 

- Co ważne, do niektórych preparatów dodawane są substancje silnie trujące - na przykład metanol, który nawet po niewielkim spożyciu może powodować poważne konsekwencje zdrowotne - dodała policjantka.

dk/ PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie