Pożar przy Zakopiance. Spłonęła hala magazynowa

Polska
Pożar przy Zakopiance. Spłonęła hala magazynowa
112malopolska.pl

W nocy z soboty na niedzielę spłonęła hala magazynowa przy powstającym tunelu w ciągu drogi krajowej nr 7 czyli popularnej zakopianki. Magazyn włoskiego wykonawcy tunelu - firmy Astaldi - spłonął doszczętnie. Część maszyn zdołali uratować strażacy.

Strażacy otrzymali zgłoszenie o pożarze w sobotę o godzinie 21:35. Pogorzelisko jest zlokalizowane tuż przy wlocie do powstającego tunelu w miejscowości Naprawa w powiecie Suskim. Spaleniu uległ samochód osobowy i ładowarka teleskopowa oraz elektronarzędzia i wyposażenie warsztatu.

 

W hali znajdowały się butle m.in. z acetylenem, tlenem, gazem technicznym

 

- Strażacy po przyjechaniu na miejsce w pierwszej kolejności zabezpieczyli wiatę, w której znajdowały się pojazdy budowlane oraz magazyn butli z gazami technicznymi. Z powodu problemów z wodą na miejscu, strażacy musieli zbudować stanowisko wodne na rzece w odległości około 2 km od pożaru - relacjonowa rzecznik Małopolskiej straży pożarnej Sebastian Woźniak.

 

Na czas akcji gaśniczej policja wstrzymała ruch na około dwie godziny na odcinku zakopianki w okolicy zdarzenia, a samochody były kierowane na objazdy.

 

W płonącej hali znajdowały się butle z acetylenem, tlenem, gazem technicznym i propanem butanem. Strażacy utworzyli zbiornik brezentowy, w którym ochładzali butle z gazami, aby nie wybuchły. Za pomocą kamery termowizyjnej oraz detektora wielogazowego monitorowali zagrożone wybuchem butle.

 

W akcji wzięło udział 21 zastępów straży

 

Strażacy z przyległej wiaty zdołali wypchnąć trzy samochody dostawcze. Działania gaśnicze utrudniała strażakom pora nocna oraz niewystarczające zaopatrzenie w wodę.

 

Przyczyny pożaru ustala policja. W akcji gaśniczej brało udział 21 zastępów straży. Na razie nie są znane szacunkowe straty.

 

 

Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut powiedziała, że w ostatnim czasie nie prowadzono prac przy drążeniu tunelu z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca.

 

Tunel buduje włoskie konsorcjum Astaldi boryka się z kłopotami finansowymi i jest w trakcie restrukturyzacji. W przyszłym tygodniu drążenie tunelu ma zostać wznowione, ponieważ transport z profilami dotarł do Naprawy.

 

Dotychczas wydrążono 2087 m dwukomorowego tunelu pod Małym Luboniem.

 

Za tydzień planowane jest rozpoczęcie wiercenia pali wielkośrednicowych, których zadaniem będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk będzie można rozpocząć drążenie czwartego otworu.

 

- W tej chwili szacujemy opóźnienie w pracach przy budowie tunelu na kilka miesięcy. Jeżeli jednak wykonawca wróci wkrótce do tempa prac na wcześniejszym poziomie, opóźnienie może się zmniejszyć. Zgodnie z umową zakończenie inwestycji planowane jest w marcu 2021 r. - wyjaśniła Mikrut.

las/ PAP, 112malopolska.pl

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze