LOT najcichszym przewoźnikiem londyńskiego Heathrow
Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły pierwsze miejsce w rankingu najcichszych przewoźników londyńskiego lotniska Heathrow - poinformował w piątek przewoźnik. Jak dodano, LOT został wskazany przez port jako linia, która emituje najmniej hałasu; jest to możliwe m.in. dzięki nowoczesnym Boeingom 737 MAX 8.
- Opublikowany przez Lotnisko Heathrow ranking FlyQuiet za III kw. br. daje LOT-owi pierwsze miejsce i 945 punktów w generalnej klasyfikacji 50 przewoźników, którzy latają regularnie na lotnisko Heathrow. Jest to najlepszy wynik LOT-u w historii programu FlyQuiet, a przewaga nad kolejną linią to prawie 30 punktów - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie.
Jak tłumaczy LOT, ze względu na natężenie ruchu i znajdującą się w sąsiedztwie Heathrow zabudowę mieszkalną zarządca jednego z największych lotnisk w Europie na bieżąco rozlicza przewoźników z poziomu emitowanego hałasu, uzależniając od tego wysokość opłat lotniskowych.
- Jeszcze kilka lat temu LOT znajdował się na szarym końcu tej klasyfikacji. Poprawa nastąpiła, kiedy polski przewoźnik zaczął wykonywać połączenia do Londynu Heathrow samolotami Boeing 737-800 NG (zamiast B737-400). Kolejny awans w rankingu zapewniły LOT-owi Boeingi 737 MAX 8, które obecnie obsługują już wszystkie rejsy między Warszawą a Londynem Heathrow - czytamy. Przypomniano, że pierwsi pasażerowie polecieli MAX-em na początku grudnia ubiegłego roku.
"Bardzo dobra wiadomość z punktu widzenia ochrony środowiska"
- 737 MAX 8, wyposażone w nowoczesne silniki CFM, pozwalają zredukować zużycie paliwa i dokuczliwy dla mieszkańców okolic lotnisk hałas. W skali roku to nie tylko wielomilionowe oszczędności dla linii lotniczej, ale również bardzo dobra wiadomość z punktu widzenia ochrony środowiska, bo za mniejszym zużyciem paliwa zawsze idzie znacząco mniejsza emisja dwutlenku węgla. Nasz sukces w tym rankingu zawdzięczamy nowoczesnym samolotom, jak również naszym pilotom - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT Adrian Kubicki.
LOT tłumaczy, że jednym z parametrów branych pod uwagę w klasyfikacji FlyQuiet jest stosowanie procedury tzw. ustabilizowanego podejścia do lądowania (ang. Continuous descent approach - CDA). "Nasi piloci są w tym najlepsi, co pokazują statystyki FlyQuiet" - wskazał Kubicki.
LOT poprawił również punktualność, jeśli chodzi o połączenia do Londynu Heathrow. Spółka wyjaśniła, że udało się to uzyskać dzięki Boeingom 737 MAX 8.
We flocie ma być 12 takich maszyn
Boeing 737 MAX 8 to najnowszy wąskokadłubowy samolot LOT-u, spółka posiada cztery samoloty tego typu.
Dostawa piątego samolotu zaplanowana jest w grudniu br. Zgodnie z umowami, do końca 2019 r. we flocie polskiego przewoźnika ma być 12 samolotów tego typu.
MAX posiada 186 foteli. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior, która bazuje na rozwiązaniach dreamlinera. MAX został wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu zasięg 5750 km (o 2250 km więcej od Boeinga 737-400). Średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. niż w 737-400 i 15 proc. mniejsze niż w B737 800 NG. Silniki umożliwiają redukcję hałasu o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co umożliwia obniżenie ponoszonych opłat np. na lotnisku Heathrow.
Spodziewa się przewieźć blisko 8,9 mln pasażerów
Polski przewoźnik w rozkładzie posiada 105 połączeń. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie 64 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.
Flota przewoźnika to 75 samolotów, a do końca tego roku ich liczba wzrośnie do 80. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się przewieźć 8,9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln.
LOT jest częścią Polskiej Grupy Lotniczej, gdzie 100 proc. udziałów ma Skarb Państwa.
Czytaj więcej
Komentarze