W tym roku Polacy wydadzą więcej na Święta Wielkanocne. O 126 zł

Polska
W tym roku Polacy wydadzą więcej na Święta Wielkanocne. O 126 zł
no.wikipedia.org/Silar/CC BY-SA 3.0

Tegoroczna Wielkanoc będzie dla przeciętnego Polaka droższa niż ubiegłoroczna. Średnio na organizację świąt wydamy 526 zł. Rodziny o najniższych dochodach przeznaczą na ten cel około 380 zł, najbogatsi - nawet 700. Połowa zapytanych przyznała, że w te święta obdaruje bliskich podarunkami, to więcej niż w zeszłym roku (40 proc.). Pod tym względem Wielkanoc "dogania" Boże Narodzenie.

Zwiększone wydatki Polaków na Święta Wielkanocne, to efekt wzrostu cen i większej zamożności - m.in. programu 500+.

 

"Koszyczki" rosną od 500+

 

Tylko 12 procent badanych zapytanych w badaniu Barometr Providenta zmieści się w kwocie 200 zł. Rok temu skromniejsze święta deklarowało aż 20 procent badanych - byli to głównie seniorzy i osoby samotne.


- Średnio na Święta Wielkanocne wydamy w tym roku 526 zł, a to o 126 zł więcej niż przed rokiem. Deklarowany wyższy poziom wydatków to kompilacja dwóch wypadkowych: z jednej strony Polacy zauważyli wzrost cen na sklepowych półkach, z drugiej - odczuwają poprawę sytuacji materialnej i mają poczucie, że mogą pozwolić sobie na nieco więcej - poinformowała Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.


Rodziny o najniższych dochodach, wynoszących do 3 tys. zł na gospodarstwo domowe, zamierzają zmieścić się w budżecie o wysokości do 380 zł. Osoby zamożniejsze będą mogły przeznaczyć na ten cel średnio o 300 zł więcej.

 

Co drugi kupi prezent na "zajączka"

 

Polacy coraz częściej kupują bliskim upominki z okazji Świat Wielkanocnych. Z Barometru Providenta wynika, że w tym roku planuje tak zrobić co drugi zapytany, podczas gdy rok temu takie deklaracje złożyło 37 proc. naszych rodaków. Wielkanoc dogania pod tym względem święta Bożego Narodzenia, kiedy to podarunki bliskim kupuje około 75 proc. Polaków.

 

"Barometr Providenta" to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 23-25 lutego 2018 r. na ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków w wieku 15+. 

 

polsatnews.pl

hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze