Rozpoczyna się projektowanie 277 km trasy S11 w Wielkopolsce

Biznes
Rozpoczyna się projektowanie 277 km trasy S11 w Wielkopolsce
Google Maps

Trzy ostatnie umowy na projekty dla przyszłej drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce podpisała we wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wstępnie zakłada się, że cała trasa na wielkopolskim odcinku ma być dostępna za 7 lat. Chodzi o zaprojektowanie 127 kilometrów trasy, co będzie kosztowało 17 mln zł. W połowie stycznia podpisano umowę na projekt 150 km tej drogi z budżetem 19 mln zł.

Podpisane we wtorek w Poznaniu umowy obejmują prace projektowe na łącznej długości ponad 127 km i opiewają na ponad 17 mln zł. W połowie stycznia GDDKiA podpisała umowy na opracowania projektowe dla blisko 150 km drogi S11.

 

Dokumentację na odcinek Szczecinek - Piła o długości 73 km przygotuje spółka Aecom Polska. Kwota umowy to ponad 8,2 mln zł, termin realizacji - 50 miesięcy. Ten sam podmiot przygotuje też dokumentację dla odcinka Oborniki-Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Kwota umowy wynosi blisko 3,8 mln zł. Termin realizacji to 42 miesiące.

 

Spółka Trakt przygotuje dokumentację dla 31 km trasy Ostrów Wielkopolski - Kępno o długości 31 km. Termin realizacji wynosi 50 miesięcy. Wartość umowy - niespełna 5 mln zł.

 

Dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA Marek Napierała powiedział we wtorek na konferencji prasowej, że po zakończeniu opracowań projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych w formule "projektuj i buduj". Zależne jest to jednak od uzyskania finansowania dla tych odcinków. Jak dodał, jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, cały projektowany obecnie wielkopolski odcinek S11 powinien być gotowy za około siedem lat.

 

Wykonawcy poszczególnych odcinków będą zobowiązani do opracowania takich dokumentów jak: Studium Korytarzowe (SK), Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe (STEŚ), Materiały do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (MdDŚU), Koncepcja Programowa (KP) oraz Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) - poinformował portal rynekinfrastruktury.pl.

 

W połowie stycznia podpisano umowy na opracowania projektowe dla odcinków Ujście-Oborniki, oraz Kórnik-Ostrów Wielkopolski. Wartość podpisanych umów wyniosła blisko 19 mln zł. Przygotowujące dokumentację podmioty będą miały na to 50 miesięcy czyli nieco ponad 4 lata.

 

Oznacza to, że w ciągu zakładanych siedmiu lat nowe odcinki trasy połączone zostaną z istniejącymi fragmentami w okolicach Poznania i Jarocina, a trasa Szczecinek - Piła - Ujście - Oborniki - Poznań - Kórnik - Ostrów Wielkopolski - Kępno pozwoli przejechać przez województwo wielkopolskie w kierunku północ-południe w całości dwupasmową trasą o statusie drogi ekspresowej.

 

PAP

hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze