Nowy Rok, nowe postanowienia. A najczęściej te same

Polska

Na liście marzeń do realizacji w nowym roku Polacy najczęściej umieszczają poprawę kondycji fizycznej i zmniejszenie wagi ciała. Zaraz potem jest rzucenie palenia, a dopiero dalej są mniej ważne cele. Według specjalistów postanowienia noworoczne warte są wysiłku. Ale, aby osiągnąć sukces, trzeba je powziąć dla siebie, a nie po to, by zadowolić znajomych.

Nowy Rok, to nowe postanowienia. Jednak często dokładnie te same co 365 dni wcześniej.

 

- Nigdy nie mam noworocznych postanowień, bo nigdy ich nie mogę zrealizować - powiedział reporterowi Polsat News mieszkaniec Łodzi.

 

Kondycja i waga to numer jeden

 

Niezmiennie na liście naszych marzeń na pierwszym miejscu znajduje się poprawa kondycji fizycznej. Styczeń to zdecydowanie okres wzmożonej aktywności Polaków na siłowniach. Gorzej wygląda to w kolejnych miesiącach. Jak podtrzymać "słomiany zapał" może doradzić specjalista.

 

- Przede wszystkim wyznaczyłbym sobie cele. Żeby były realne. Najlepiej rozłożyć je w czasie, żeby były krótkoterminowe i długoterminowe. Pozwoli nam to lepiej dobrać wysiłek tak, byśmy mogli stale osiągać efekty - wyjaśnił Dariusz Domagała, trener personalny.

 

Zdaniem ekspertów o efekty łatwiej w grupie.

 

- Najlepiej jest ćwiczyć w parze, bo zawsze ta druga osoba nas o poziom wyżej podciąga - dowiedział się reporter Polsat News.

Wśród postanowień często jest także zmiana diety na zdrowszą.

 

- Nie musimy rezygnować z tych typowych polskich dań, ale zamiast typowego polskiego smażonego schabowego z panierką wybierzmy pieczonego - poinformowała Karolina Smulska z firmy "Dobry dietetyk".

 

Według dietetyków istotne jest nie tylko to, co jemy, ale też kiedy się posilamy. Dietetycy zalecają spożywanie od 4 do 6 posiłków dziennie o stałych porach. Jedzenie powinno być w odpowiedniej ilości.

 

- Bardzo ważne jest tutaj śniadanie. Powinniśmy je zjeść do godziny po wstaniu. Jeśli chodzi o kolację to ona powinna być najpóźniej 3-4 godziny przed snem - dodała Smulska.

 

Jak skutecznie rzucić, to od razu

 

Na drugim miejscu na liście postanowień jest rzucanie palenia tytoniu.

 

- Rzucić trzeba od razu i nie czekać na nowy rok, urodziny - powiedział Adam Antczak, pulmunolog ze szpitala im. Barlickiego w Łodzi.

Specjaliści nie mają wątpliwości, że liczy się motywacja.

 

- Jeżeli chcemy wydać książkę i mamy coś do przekazania światu to ją wydajemy, ale jeśli chcemy ją wydać tylko po to, by nasi znajomi zobaczyli ją na półce w księgarni to może się to nie udać - uważa Jolanta Kopeć z "Pracowni rozwoju".

 

Ale jeśli czegoś naprawdę bardzo chcemy, to nie przeszkodzi nam nic. Nawet zmęczenie po hucznej sylwestrowej zabawie.

 

Polsat News

hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze