Wykradli dane osobowe 700 tys. klientów z call center i sprzedali konkurencji. Zostali zatrzymani

Polska

Dzięki bardzo dobrej współpracy policji oraz operatora telekomunikacyjnego zatrzymano czterech mężczyzn, którzy są zamieszani w proceder wykradania danych informatycznych oraz danych osobowych. Okazało się, że to pracownicy firmy marketingowej i call center. Pozyskane nielegalnie dane sprzedawali innej, konkurencyjnej firmie telekomunikacyjnej. Podejrzanym grozi do trzech lat więzienia.

Policjanci z Biura do Walki z Cyberprzestępczością KGP zatrzymali czterech mężczyzn, którzy wykradli prawie 700 tys. danych informatycznych i osobowych abonentów jednej z firm telekomunikacyjnych. Sprzedawali je potem konkurencyjnej firmie - poinformowała Komenda Główna Policji.

 

Cyberprzestępcy zaniepokoili operatora

 

Mężczyźni w wieku 33-34 lat usłyszeli zarzuty popełnienia przestępstw dotyczących m.in. nieuprawnionego przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania informacji uzyskanych w związku z pełnioną pracą, a także nieuprawnionego dostępu do danych. Grozi im do trzech lat więzienia.

 

Sprawę nadzoruje Prokuratura Rejonowa Warszawa-Mokotów.

 

- O możliwości popełnienia przestępstwa zawiadomił policję sam operator telekomunikacyjny, który przekazał funkcjonariuszom wyniki analiz. Pozwoliły one na precyzyjną rekonstrukcję działań przestępczych oraz identyfikację ich sprawców - poinformował rzecznik prasowy KGP mł. insp. Mariusz Ciarka.

 

Kradzież księgowana jako "działalność reklamowa"

 

Funkcjonariusze z Biura do Walki z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji i Komendy Rejonowej Policji Warszawa-Mokotów ustalili, że zatrzymani mężczyźni byli pracownikami firmy marketingowej wykonującej prace na zlecenie operatora telekomunikacyjnego. Pozyskane dzięki temu dane abonentów przekazywali innemu operatorowi, za co otrzymywali systematyczne wynagrodzenie księgowane jako zapłatę za działalność reklamową.

 

- Policjanci na polecenie prokuratury przeprowadzili na terenie województwa podkarpackiego i dolnośląskiego przeszukania w mieszkaniach prywatnych i firmach, w tym działających jako tzw. call center. W wyniku tych działań zatrzymali cztery osoby, w tym właściciela call center oraz osobę, która stworzyła specjalny program "szpiegujący" - dodał Ciarka.

 

Policyjni eksperci m.in. ustalili hasła do serwerów, na których przestępcy przechowywali skradzione dane. Informacje te zostały  zabezpieczone, podobnie jak program "szpiegujący" oraz dokumentacja księgowa.

 

polsatnews.pl, PAP

hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze