Lidl przeprasza za usunięcie krzyża z opakowań swojego produktu

Polska
Lidl przeprasza za usunięcie krzyża z opakowań swojego produktu
Lidl.pl

Sieć dyskontów przeprosiła za usunięcie krzyża z opakowań jednego ze swoich produktów z wizerunkiem greckiej świątyni. Brak wychwycili klienci, a wielu z nich nie spodobał się ten zabieg. Lidl zapewnia, że "rozważa przywrócenie krzyża w trakcie projektowania kolejnych odsłon akcji". Wcześniej za usunięcie krzyża z opakowań swoich produktów krytykowana była Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu.

Na opakowaniach produktów sprzedawanych w sklepach sieci w wielu krajach pod szyldem własnej marki Lidla - Eridanous - jest wizerunek białego kościoła na greckiej wyspie Santorini, ale bez krzyża. W rzeczywistości kopuła świątyni zwieńczona jest krzyżem.

Fakt ten szybko zauważyli klienci sklepu. Część z nich, nie kryjąc oburzenia, zaczęła zasypywać facebookowy profil firmy pytaniami o brak symbolu na etykiecie. Inni poszli jeszcze dalej i zagrozili firmie bojkotem.

 

       

Uwagi klientów nie przeszły bez echa. Firma na swoim fanpag'u broni się, że "etykiety asortymentu Eridanous ulegały licznym zmianom w przeciągu ostatnich lat".

 

Przeprasza jednak wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Zapewnia też, że nie było to jej celem, a "uwagi klientów dotyczące tej kwestii zostaną wzięte pod uwagę przy okazji kolejnych projektów".

 

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy raz kiedy firma "podpadła" internautom.

 

W czerwcu promocję cukru zapowiadano na profilu Lidla grafiką z hasłem "Słodki jeżu". Część internautów uznała wpis za niestosowny, odwołujący się do religii katolickiej. Lidl usunął wpis i przeprosił klientów.

 

Łowicz nie ustąpił

 

W marcu podobne kontrowersje wywołała Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, która umieściła na jednym ze swoich produktów (jogurt grecki) wizerunek tej samej świątyni na wyspie Santorini, również usuwając krzyże z jej kopuł.

 

Odpowiadając oburzonym klientom firma wydała oświadczenie, w którym wyjaśniła m.in., że "celem opracowania graficznego (...) nie było zaprezentowanie obiektów sakralnych, agitowania określonych poglądów lub przekonań religijnych. Umieszczone obiekty miały jedynie na celu skojarzenie wizualne opakowania z nazwą produktu »grecki«".

 

"Co więcej, opakowania zużytych produktów spożywczych trafiają do koszy, dlatego umieszczanie na nich wszelkiego rodzaju symboli religijnych oraz symboli kultu zostało przez nas uznane jako wysoce niestosowne" - napisała.

 

Zdjęcie, mimo presji konsumentów, nie zostało zmienione i do tej pory widnieje na jogurcie z OSM Łowicz.

 

polsatnews.pl, wirtualnemedia.pl

dk/dro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze