Opóźnienia, "Sebix" i ostre hamowanie. Filmy poznańskiego MPK robią furorę w sieci
"O motorniczych i kierowcach poznańskiego MPK różnie się mówi…" - napisało przedsiębiorstwo na swojej stronie internetowej. Dlatego firma nakręciła cztery krótkie filmy, w których pokazuje pasażerom, co pracowników MPK determinuje w pracy i dlaczego zachowują się w ten, a nie inny sposób. Nagrania doczekały się ponad miliona odsłon na Facebooku i ogromnej liczbę udostępnień.
"Niektórzy chwalą, że sympatyczni i życzliwi, a niektórzy narzekają, że niepunktualni, że nie czekają za dobiegającym pasażerem, że gwałtownie hamują jakby wozili worki z ziemniakami…" - cytuje na swojej stronie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu oceny o pracy kierowców i motorniczych.
Akcja "Dzień dobry. Ruszamy!", w ramach której filmy są wyświetlane w pojazdach poznańskiej komunikacji miejskiej ma zmienić krytyczną opinię o pracownikach MPK i ocieplić ich wizerunek.
"Gdy motorniczy poczeka, wszyscy się spóźnimy""
W pierwszym z filmów bardzo życzliwy kierowca czeka na pasażerów, nawet tych najwolniejszych. "Wolisz czekać czy dojechać na czas? Gdy motorniczy poczeka, wszyscy się spóźnimy" - brzmi motto tego klipu.
Na drugim nagraniu pokazano auto, które parkuje blokując tory. "Ludzie tracą przez ciebie czas, a ty swoje pieniądze. Parkuj minimum metr od torowiska" - mówi lektor filmu.
Bohaterem trzeciego klipu jest wandal "Sebix", który markerem wypisuje swoje imię wewnątrz pojazdu.
"Następny możesz być ty. Reaguj na akty wandalizmu" - głosi motto nagrania.
Na ostatnim filmie widzimy gwałtowne hamowanie. "Kiedy motorniczy ostro hamuje, ratuje zdrowie i życie swoich pasażerów, a także tych, którzy zajechali mu drogę" - przekonuje głos na nagraniu.
"Uświadomienie pasażerów - bezcenne"
Jak informuje MPK, na kampanię nie wydało ani złotówki. Rolę w filmach zagrali pracownicy przedsiębiorstwa.
"Razem zrobiliśmy coś dla naszego miasta i jego mieszkańców promując filmy dotyczące bezpieczeństwa, kultury osobistej i przeciwdziałające aktom wandalizmu" - napisało MPK. "Uświadomienie pasażerów - bezcenne" - dodano.
Przedstawiciele MPK przekonują, że sekretariat przedsiębiorstwa otrzymuje telefony z wytwórni filmowych z ofertami kontraktów aktorskich dla klientów i motorniczych, którzy wystąpili w spotach.
Mają być emitowane przed seansami w kinach
Uzupełnieniem kampanii ma być oklejony plakatami akcji tramwaj, który będzie jeździł na linii numer 4. Plakaty umieszczone będą też w tramwajach i autobusach, a na wiatach przystankowych - także podświetlane tablice (citylighty).
W krótszych wersjach filmy mają być emitowane przed seansami w kinach Multikina.
Filmiki zostały opublikowane na facebookowym profilu MPK. W ciągu kilku dni nagrania wyświetliło je ponad milion użytkowników.
polsatnews.pl
Czytaj więcej