Wzrosły przychody, rentowność i udział w rynku reklamy tv. Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2017 roku

Biznes

Cyfrowy Polsat przedstawił w czwartek wyniki operacyjne i finansowe za II kwartał roku. Przychody całej grupy wzrosły do 2,47 mld zł. Za najważniejsze wydarzenia ostatnich miesięcy szefowie Cyfrowego Polsatu uznali m.in. nabycie wyłącznych praw do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 dla wszystkich kanałów dystrybucji treści oraz wypłatę dywidendy w wysokości 205 mln zł.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z II kwartału tego roku. Mamy stabilną pozycję operacyjną. Nasze przychody wzrosły o ponad 1 proc., a nasza EBIDTA wzrosła o 3 proc. - powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Jak podkreśliła, grupa oferuje całe spektrum usług.

 

- Nasze trzy podstawowe usługi to platforma satelitarna, czyli w ogóle płatna telewizja; internet, zarówno mobilny, jak i oparty na technologii radiowej, który klienci mogą stosować w domu, jak również telefonia mobilna. Oprócz tego mamy wszystkie usługi, których potrzebuje gospodarstwo domowe. Energia elektryczna, sprzedaż sprzętu agd, ubezpieczenia. Za naszym pośrednictwem można również kupić usługi bankowe - także to jest to, co gospodarstwu domowemu potrzebne - wyjaśniła Katarzyna Ostap-Tomann.

 

Wzrost usług płatnej telewizji i mobilnego internetu

 

24 proc. klientów kontraktowych grupy korzysta z oferty multiplay, a niemal 1,4 mln klientów z usług zintegrowanych (wzrost o 18 proc. rok do roku). Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wzrosła do ponad 4 mln. Spośród 5,8 mln klientów kontraktowych każdy posiada średnio 2,31 usługi z oferty grupy. Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 1,4 proc. rok do roku do 89,6 zł - poinformował Cyfrowy Polsat.

 

W segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 252 tys., do ponad 6,8 mln. - Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid  - ocenili szefowie grupy.

 

Liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 203 tys. do ponad 4,8 mln. Baza usług internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 84 tys. do poziomu blisko 1,8 mln.

 

Większe przychody z reklamy

 

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat w II kwartale roku wzrosły rok do roku o 0,5 proc. (w tym czasie cały rynek spadł o 1,2 proc.) do poziomu 307 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł do 27,6 proc. W pierwszym półroczu grupa odnotowała wzrost przychodów o 1,1 proc. rok do roku (w tym czasie cały rynek spadł o 0,5 proc.) do poziomu 541 mln zł, a jej udział w rynku reklamy wzrósł do 26,7 proc.

 

Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3,5 mln zarówno w II kwartale, jak i pierwszym półroczu.

 

– Drugi kwartał to czas konsekwentnej realizacji strategii we wszystkich segmentach biznesowych, co przyniosło oczekiwany efekt w postaci bardzo dobrych wyników operacyjnych oraz wzrostu przychodów i EBITDA Grupy - mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Jako grupa medialno-telekomunikacyjna, której głównym celem jest skuteczna dystrybucja treści multimedialnych wszystkimi dostępnymi kanałami, podjęliśmy decyzję o strategicznej inwestycji w wyłączne prawa do Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA na lata 2018-2021 na wszystkich polach eksploatacji. Przez trzy lata wszystkie ponad 1000 meczów będzie można zobaczyć wyłącznie na kanałach Polsatu i platformie Cyfrowy Polsat.

 

Niski wskaźnik rezygnacji z usług

 

Zgodnie z założeniami realizowanej strategii multiplay zwiększyliśmy w drugim kwartale nasycenie bazy usługami zintegrowanymi, odnotowaliśmy wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego i utrzymaliśmy niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług – podsumował Tobias Solorz. 

 

I dodał, że to kolejny kwartał, kiedy znacząco przyrosła liczba usług kontraktowych telefonii komórkowej, płatnej telewizji oraz internetu mobilnego.

 

- Już blisko jedna czwarta naszych abonentów korzysta z usług zintegrowanych, a niski wskaźnik churn oraz wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego świadczą nie tylko o skuteczności naszych działań i atrakcyjności oferty, ale także o zadowoleniu klientów ze świadczonych przez nas usług - podkreślił prezes zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

 

W 2016 r. pomogły transmisje rozgrywek UEFA EURO

 

Analizując wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w II kwartale roku szefowie grupy zaznaczyli, że należy brać pod uwagę wysoki punkt odniesienia, wynikający z faktu, iż przed rokiem, w okresie czerwiec - lipiec, kanały Grupy Telewizji Polsat transmitowały rozgrywki UEFA EURO 2016, co - jak argumentowali - korzystnie wpłynęło na oglądalność, poziom przychodów reklamowych oraz poziom przychodów całkowitych i wynik EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej.

 

- Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu były zgodne z naszą długoterminową strategią. Łączna oglądalność Grupy Telewizji Polsat w komercyjnej grupie widzów 16-49 wyniosła w drugim kwartale 24,9 proc. na co złożyło się 12,6 proc. udziału stacji Polsat i 12,3 proc. udziału naszych kanałów tematycznych - powiedział Maciej Stec, członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

Jak podkreślił, to kolejny kwartał, "kiedy odnotowujemy lepszą od całego rynku reklamy tv dynamikę przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu - nasze przychody na stabilnym rynku po raz kolejny wzrosły".

  

Polsat News 2, polsatnews.pl

 

 

 

paw/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie