Miasto stołeczne otworzyło kładki dla rowerzystów pod mostem Łazienkowskim

Polska

W Warszawie otwarto nową kładkę pieszo-rowerową pod mostem Łazienkowskim. Kładka składa się z dwóch tras: północnej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów oraz południowej - tylko dla rowerów. Stołeczny ratusz planuje rozbudowę tej trasy w kierunku centrum miasta. Już tamtędy jechaliśmy!

Budowa trwała osiem miesięcy. Inwestycja została otwarta w środę przez prezydent stolicy Hannę Gronkiewicz-Waltz, która w towarzystwie urzędników i radnych przejechała rowerem po nowej drodze dla rowerów podwieszonej pod płytą mostu Łazienkowskiego.

 

Pożar przeprawy "wyszedł na dobre"

 

- Połączyliśmy Warszawę prawobrzeżną z lewobrzeżną - powiedziała na briefingu po otwarciu przeprawy prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Dodała, że pożar mostu Łazienkowskiego, do którego doszło 14 lutego 2015 roku, był "tym złym, co wyszło na dobre". Sama przeprawa została odbudowana w październiku 2015 roku, a jeszcze w czasie trwania tych prac powstał projekt budowy tras dla rowerzystów.

 

Renata Kaznowska, wiceprezydent stolicy dodała, że tempo prac było ekspresowe.

 

- Na koniec lipca kładka była gotowa zgodnie z harmonogramem" - stwierdziła.

 

Stalowe kładki podwieszone pod mostem

 

Pieszo-rowerowa przeprawa to kilkusetmetrowej długości stalowa konstrukcja, która jest przyspawana do konstrukcji mostu. Kładki są dwie - po północnej i południowej stronie mostu. Obiekt po stronie północnej przeznaczony jest dla pieszych i rowerzystów, a po stronie południowej tylko dla rowerzystów. Cała trasa została również oświetlona.

 

Koszt budowy przeprawy to 13,5 miliona złotych, z czego 8 milionów złotych pochodziło z unijnego programu Zintegrowane Inwestycje Terytorialnych. Wykonawcą inwestycji była firma Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty.

 

Obie kładki łączą się z istniejącymi drogami rowerowymi. Po stronie warszawskiej Pragi ze ścieżkami na Wale Miedzeszyńskim i w alei Stanów Zjednoczonych, a po stronie Śródmieścia rowerzyści zjeżdżają na Cypel Czerniakowski. Jest też możliwy zjazd na plażę od strony Pragi.

 

Wydłużenie tras i wygodne połączenie dzielnic

 

Trasa pod mostem Łazienkowskim jest częścią jednej z najdłuższych tras rowerowych w Warszawie. Dzięki zakończonej w tym samym czasie budowie drogi dla rowerów na ul. Marsa liczy ona już 9 km. Urzędnicy podkreślają znaczenie tych tras, dzięki którym mieszkańcy Rembertowa i Pragi-Południe zyskali znacznie wygodniejsze połączenie ze Śródmieściem i Mokotowem.

 

W planach miasta są już kolejne odcinki tras rowerowych, które powstaną przy okazji remontu estakad Trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą. Rowerzyści dojadą dzięki nim do placu na Rozdrożu i drogi rowerowej . Zakończenie tej inwestycji planowane jest do 2019 roku.

 

Most Łazienkowski jest szóstym mostem nad Wisłą z infrastrukturą rowerową.

 

PAP

hlk/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie