Trump "nokautuje" CNN. Kolejny kontrowersyjny wpis amerykańskiego prezydenta na Twitterze

Świat
Trump "nokautuje" CNN. Kolejny kontrowersyjny wpis amerykańskiego prezydenta na Twitterze
PAP/EPA/Olivier Douliery

Na oficjalnym profilu prezydenta Stanów Zjednoczonych Donald Trump zamieścił wideo, na którym nokautuje promotora jednego z zawodników walczących na wrestlingowym ringu. Promotor zamiast twarzy ma logo CNN, stacji telewizyjnej nieprzychylnej prezydentowi USA.

Wideo to przeróbka nagrania z gali wrestlingowej WWE w 2007 roku, kiedy to Trump rzucił  się z pięściami na Vince’a McMahona. Na załączonym na Twitterze nagraniu zamiast twarzy McMahona widnieje logo CNN.

 

Początkowo wideo zamieszczono na jednym z forów zwolenników prezydenta. Trump podał je dalej na swoje prywatne twitterowe konto, a następnie podał ten sam post dalej na oficjalny profil Białego Domu. Pod postem załączył hasztag "FraudNewsCNN" (ang. Oszustwa CNN).

 

Trwające 28 sekund nagranie stało się bardzo popularne wśród internautów.

 

"Nieszczere media nie powstrzymają nas"

 

W mediach na całym świecie zaczęły pojawiać się nieprzychylne komentarze pod adresem Trumpa. W odpowiedzi polityk opublikował fragment swojego wystąpienia, w którym krytycznie odnosi się do "fake media".

 

"Nieszczere media nie powstrzymają nas przed osiągnięciem naszych zamierzeń w imieniu naszych wspaniałych Amerykanów" - napisał amerykański prezydent.

 

Nierzetelny materiał CNN

 

Donald Trump nie ukrywa swojej niechęci do stacji CNN, która jest bardzo krytyczna wobec prezydenta USA od początku jego politycznej działalności. Zamieszczone przez Trumpa nagranie to najprawdopodobniej reakcja na materiał opublikowany przez CNN w ubiegłym tygodniu.

 

Stacja oskarżyła w nim bliskiego współpracownika Trumpa Anthony Scaramucci o kontakty z Rosją. Według dziennikarzy CNN miał on spotykać się z przedstawicielem Rosyjskiego Funduszu Inwestycji Bezpośrednich.

 

Po tym gdy Donald Trump zarzucił stacji publikowanie nieprawdziwych informacji, CNN przeprowadziła wewnętrzne śledztwo, w wyniku którego wycofano materiał. Przedstawiciel stacji poinformował, że "artykuł nie spełniał standardów dziennikarskich", a troje dziennikarzy odpowiedzialnych za przygotowanie materiału złożyło rezygnację.

 

 

wprost.pl, polsatnews.pl

kar/dro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze