Berlusconi karmi jagnięta butelką. W ramach kampanii "W Wielkanoc wybierz życie"
Włoska prasa pisze w dniach poprzedzających tegoroczne Święta Wielkanocne o nowym zjawisku odstępowania od bardzo długiej tradycji serwowania jagnięciny na świątecznym stole w Italii. Zamiast tego przyszła moda na potrawy wegetariańskie. W mediach pojawiają się opinie, że to częściowo także "efekt Berlusconiego", który zaangażował się w kampanię pod hasłem "W Wielkanoc wybierz życie".
Krajowa federacja sprzedaży detalicznej poinformowała, że w sklepach o 30 procent w porównaniu z okresem przedświątecznym przed rokiem spadły zamówienia na dostawy mięsa z jagniąt i młodych kóz.
"Efekt Berlusconiego"
80-letni były premier od dłuższego czasu deklaruje się jako miłośnik zwierząt. Na tydzień przed Świętami poparł akcję Włoskiej Ligi na Rzecz Obrony Zwierząt i Środowiska, która wystąpiła z kampanią pod hasłem "W Wielkanoc wybierz życie".
Liga przygotowała krótki film, w którym ogłosiła, że Silvio Berlusconi uratował, czyli wykupił pięć jagniąt przeznaczonych do rzeźni. Nagranie przedstawia zwierzęta biegające po trawnikach rezydencji polityka w Arcore pod Mediolanem, a także Berlusconiego i jego narzeczoną, gdy przytulają je i karmią butelką.
Politycy włączają się w kampanię
W środę do kampanii w obronie jagniąt przyłączyła się przewodnicząca Izby Deputowanych Laura Boldrini, której do gmachu parlamentu w Rzymie obrońcy zwierząt przyprowadzili dwie młode owieczki o imionach Gaia i Gioia. Wcześniej Boldrini "adoptowała" owce na odległość. - Zapewnię im to, czego potrzebują i będę je odwiedzać - zadeklarowała polityk. - Adoptować jagnię oznacza uratować mu życie - podkreśliła.
Według danych producentów i sprzedawców mięsa w czasie Świąt Wielkanocnych Włosi zjedzą około 800 tysięcy jagniąt.
La Verità Colpo di mano per trasferire i pm-Islamico anche l'attentato alla Champions- La signora degli agnelli la Boldrini copia Berlusconi pic.twitter.com/iadfe1suMQ
— Clay (@boccajaw) 13 kwietnia 2017
PAP
Czytaj więcej