Gen. Flynn otrzymał ponad 33 tys. dolarów od rosyjskiej telewizji

Świat
Gen. Flynn otrzymał ponad 33 tys. dolarów od rosyjskiej telewizji
Flickr/Gage Skidmore/CC BY-SA 2.0

Michael Flynn, były doradca ds. bezpieczeństwa narodowego prezydenta Trumpa otrzymał od finansowanej przez Kreml telewizji RT ponad 33 tys. dolarów - wynika z dokumentów przedstawionych w czwartek przez Komisję Nadzoru Rządowego Izby Reprezentantów.

Otrzymane od telewizji RT pieniądze były honorarium Flynna, w przeszłości m.in. dyrektora Agencji Wywiadu Ministerstwa Obrony, za udział w grudniu 2015 roku w obchodach 10-lecia telewizji RT i jej licznych oddziałów, w tym nadającej w języku angielskim telewizji RT America.

 

Za udział w tych uroczystościach Flynn otrzymał od finansowanej przez rosyjski rząd telewizji, razem z honorarium i zwrotem kosztów pobytu w sumie ok. 67 tysięcy dolarów.

 

Pogwałcenie konstytucyjnej klauzuli


Zdaniem kongresmana Elijaha Cummingsa, najwyższego rangą przedstawiciela Partii Demokratycznej w Komisji Reform i Nadzoru Rządu Izby Reprezentantów, honoraria jakie gen. Flynn otrzymywał od RT i innych firm rosyjskich mogą stanowić pogwałcenie konstytucyjnej klauzuli zabraniającej pracownikom rządowym przyjmowania prezentów od obcych rządów.

 

Prezydent Trump 13 lutego br. zażądał dymisji Michaela Flynna ze stanowiska doradcy ds. bezpieczeństwa narodowego po tym, jak okazało się, że ten zataił przed wiceprezydentem szczegóły swoich rozmów z ambasadorem Rosji w Waszyngtonie.

 

Już po dymisji Flynna wyszło na jaw, że w okresie kampanii wyborczej Trumpa był on także płatnym lobbystą rządu Turcji.

 

PAP

prz/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze