Nowe rowery cargo w Niemczech. 125 kg przesyłek za jednym zamachem

Technologie

We Frankfurcie (Niemcy) rozpoczęły się testy nowych rowerów towarowych, które w przyszłości mogą jeszcze bardziej usprawnić transport przesyłek, zwłaszcza w centrach dużych miast. Nowe rowery zintegrowane z samochodem dostawczym zabierają mobilny kontener o wymiarach standardowej palety. Mieści on 125 kilogramów przesyłek. Cubicykle wraz z ładunkiem zmieści się na drodze dla rowerów.

Najdłuższy etap podróży przesyłki obywa się tradycyjnie w samochodzie dostawczym. Jednak na ostatnim odcinku do akcji wkraczają kurierzy na rowerach Cubicykle. Nie są to tradycyjne dwukołowce, ale specjalnie zaprojektowane pojazdy, na których kurier pokonuje dziennie dystans około 50 km. Jazdę ułatwia system elektrycznego wspomagania, dzięki któremu bez trudu można np. wjechać pod górę.

 

Mniej samochodów dostawczych, mniej spalin


Najważniejszą korzyścią płynącą z takiego rozwiązania jest zmniejszenie liczby samochodów dostawczych, a co za tym idzie zmniejszenie ilości spalin zanieczyszczających miejskie powietrze. Cubicykle ma z tyłu platformę na mobilny kontener o wymiarach 80 x 120 x 100 centymetrów. Dzięki temu może bez problemu wjechać na drogę dla rowerów i w ten sposób szybko dotrzeć do adresata przesyłki.


- Nasza nowa koncepcja przenosi metodę dostarczania przesyłek na rowerach na wyższy poziom. Jedna ciężarówka razem z rowerami cargo pozwala zastąpić dwa tradycyjne samochody dostawcze - wyjaśnia Tobias Wilder z niemieckiego DHL Express.


Każdy kontener zainstalowany na rowerze może pomieścić do 125 kilogramów ładunku. Co w przeliczeniu daje ok. 90 paczek. Pomysł dostarczania przesyłek na rowerach nie jest nowością. Pojawił się dwa lata temu, jak nietrudno zgadnąć, w Holandii. Pierwszy taki rower został przetestowany w mieście Almere. Dziś koncepcja kurierów na rowerach jest testowana na szerszą skalę. Jeśli testy przyniosą zadowalające rezultaty, to rowery będą wykorzystywane na co dzień.

 

"Na rowerach dostarczamy przesyłki bardziej punktualnie"


- Obecnie działamy tak w ponad 80 miastach w 13 krajach. W niektórych miastach dostarczamy na rowerach 60 procent wszystkich przesyłek. W ten sposób jest o wiele łatwiej przebić się przez korki. A to pomaga nam w podniesieniu jakości naszych usług. Na rowerach dostarczamy przesyłki bardziej punktualnie - mówi Tobias Wilder. Rowery towarowe Cubicykle mają poprawić te wyniki.


W przyszłości firma zamierza wyposażyć rowery towarowe w system GPS. Dzięki niemu klient w czasie rzeczywistym będzie mógł śledzić przesyłkę, która zmierza pod wyznaczony adres.


Reuters, polsatnews.pl

grz/hlk/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze