Produkty rolne wysokiej jakości zebrane w aplikacji. Mają też trafić na osobne półki w sklepach
Wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki poinformował posłów, że ministerstwo analizuje możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność.
Ministerstwo rolnictwa będzie pracowało w tym roku nad przepisami nakazującymi sklepom oddzielne eksponowanie produktów rolnych o ponadstandardowej jakości - powiedział w środę wiceminister rolnictwa.
- Być może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę wyższych niż europejskich - powiedział Jacek Bogucki, który w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.
Za dużo oznaczeń jakościowych
- Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym znakiem - powiedział.
Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem "Polska smakuje" (Poland is good w wersji anglojęzycznej).
Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych pod nazwą "Polska smakuje".
- Będzie miała ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników - powiedział.
W planach kampania promująca polską żywność
ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych.
- Będziemy prowadzić wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z "Latem z Radiem" i Telewizją Polską. Chcemy także zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy - dodał.
Prezes Agencji przypomniał, że ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w realizacji programów "Mleko w szkole" i "Owoce w szkole".
Bogucki dodał, że będzie proponował MEN włączenie nauki wyboru zdrowych produktów żywieniowych do programów szkolnych.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze