"Przeczytam 52 książki w roku". Internetowa kampania promująca czytelnictwo

Kultura
"Przeczytam 52 książki w roku". Internetowa kampania promująca czytelnictwo
Pixabay

Od początku roku już prawie 18 tys. internautów zadeklarowało na portalu społecznościowym Facebook, że weźmie udział w akcji „Przeczytam 52 książki w roku”. Organizowana od dwóch lat kampania ma promować czytelnictwo.

- Liczymy na to, że uda się nam zmotywować do regularnego czytania tych, którzy większość czasu spędzają na surfowaniu witryn internetowych. Celowo, z myślą o nich, miejscem naszej akcji jest Facebook - najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie- powiedział inicjator, koordynator akcji, bloger Marcin Gnat.

 

Ci, którzy deklarują udział w akcji, przeczytają średnio jeden tytuł w tygodniu - rok ma przeciętnie 52 tygodnie. - Gatunek, format książki i ilość stron nie liczą się. Ważne, by regularnie czytać- wyjaśnił pomysłodawca.

 

Na profilu facebookowym akcji internauci nie tylko deklarują chęć czytania, ale i dzielą się opiniami o poszczególnych tytułach, polecają je sobie i - poprzez wysłanie zaproszeń online - zachęcają innych do udziału w kampanii.

 

Ponad 102 tys. osób w 2015 r.

 

Akcja odbywa się po raz trzeci. Podczas pierwszej edycji (2015) chęć regularnego czytania wyraziło 102,5 tys. internautów, a podczas ostatniej edycji (2016) - 60 tys. osób.

 

Gnat przyznaje, że trudno zweryfikować, kto naprawdę przeczytał książki, a kto tylko miał przysłowiowy słomiany zapał. „Najważniejsze jednak, że tysiące osób wyrażają chęć czytania, co oznacza, że czują potrzebę sięgania po książki”- ocenił inicjator akcji.

 

Do akcji "Przeczytam 52 książki w roku" można dołączyć odwiedzając wydarzenie na Facebooku.

 

PAP

zdr/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze