Polacy najchętniej poszliby na piwo z Obamą i Kukizem
Paweł Kukiz i Barack Obama to politycy, z którymi Polacy najchętniej wybraliby się na piwo - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Kantar Millward Brown. Na amerykańskiego przywódcę wskazało 82 proc. respondentów, zaś na lidera ugrupowania Kukiz'15 - 58 proc. głosujących.
Jak wynika z tegorocznego badania pt. "Z którym politykiem Polacy najchętniej wybraliby się na piwo?", Paweł Kukiz został wskazany przez 58,2 proc. badanych. Poprawił swój wynik z zeszłego roku, kiedy wybrało go 55,4 proc. głosujących.
Ranking z 2016 dotyczył przedstawicieli świata polityki krajowej i zagranicznej. W polskim TOP 5 tuż po byłym muzyku zespołu Piersi znaleźli się, z bardzo podobnym wynikiem, kolejno: przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk (52,2 proc.) oraz prezydent Andrzej Duda (52 proc). W poprzednim badaniu Andrzej Duda uplasował się na drugiej pozycji, natomiast Donald Tusk poprawił swój zeszłoroczny wynik, wyprzedzając prezydenta Słupska Roberta Biedronia (48,4 proc.) oraz Piotra Liroya-Marca (45,8 proc.), który wyparł z pierwszej piątki przewodniczącego partii Nowoczesna, Ryszarda Petru.
Stale obecni w mediach
Ranking zdradza również sympatie Polaków względem zagranicznych polityków. Tu, podobnie jak w przypadku Polski, respondenci wskazali nazwiska polityków stale obecnych w mediach. Pierwsze miejsce zajął Barack Obama, zdobywając 82,1 proc. wskazań. Drugie miejsce przypadło królowej Elżbiecie II (65,6 proc.). Na trzeciej pozycji znalazła się Hillary Clinton (51,1 proc.), zaś na czwartej - Angela Merkel (49,6 proc.). TOP 5 zamyka Donald Trump z wynikiem 44,6 proc.
Według Kuby Antoszewskiego z instytutu badawczego Kantar Millward Brown za takimi wynikami przemawiały - jak się wydaje - dwa motywy. Z jednej strony wysoka pozycja, znaczenie polityka zarówno w polityce polskiej, jak i międzynarodowej, z drugiej - poczucie bliskości, sympatii.
Badanie przeprowadziła na zlecenie Grupy Żywiec firma Kantar Millward Brown. Badanie CAWI wykonano wśród 501 internautów w wieku powyżej 18 lat. Zostało zrealizowane w dniach 1-5 grudnia 2016 r.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze