Dzieci nie chcą biznesu po rodzicach
"Wielu właścicieli firm rodzinnych nie wie, jak sprawnie przeprowadzić sukcesję" - wynika z badania IBR, które cytuje środowy "Puls Biznesu".
70 proc. właścicieli firm rodzinnych chce je przekazać młodszemu pokoleniu, ale tylko 6,3 proc. ich potencjalnych sukcesorów planuje przejęcie biznesu.
Znacznie częściej myślą o tym córki niż synowie - wynika z badania Instytutu Biznesu Rodzinnego przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy.
Prawie 88 proc. założycieli firm w Polsce uważa je za przedsiębiorstwa rodzinne.
Większość z nich chce je przekazać dzieciom, ale 41,5 proc. nestorów przyznaje, że jeszcze nie myślało o sukcesji a 31 proc. ma jej zarys w głowie.
Jedynie 9,3 proc. ma przemyślany plan. Mimo, że ponad 66 proc. nestorów uważa, że ich dzieci mają odpowiednie kompetencje do przejęcia przedsiębiorstwa, to jednak one same wolą otworzyć własny biznes.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze