Skandal we Włoszech. Niewidomy tenor wykorzystany w reklamie "niewidzianych wcześniej" wyprzedaży
Sklep odzieżowy we włoskim mieście Bassano del Grappa położonym niedaleko Wenecji wykorzystał wizerunek Andrei Bocellego w swojej reklamie. Tenor jest niewidomy od dwunastego roku życia.
Reklamowy baner przedstawiający muzyka przy sloganie "Saldi mai visti", czyli "niewidzianych wcześniej wyprzedażach", pojawił się w oknie sklepowym w poniedziałek, pierwszego dnia wyprzedaży.
Baner błyskawicznie trafił do mediów społecznościowych i wywołał poruszenie internautów, a burmistrz miasta Riccardo Poletto stwierdził, że reklama jest "nie na miejscu".
Właściciel sklepu jednak banera nie usunął. Zresztą nie pierwszy raz zdecydował się na kontrowersyjną reklamę. W 2012 roku miał proces o zniesławienie za wykorzystanie zdjęcia byłego premiera Włoch Mario Montiego. Wówczas slogan świątecznej kampanii głosił, że sprzedaje "odzież dla skur...".
Teraz stwierdził, że nie chciał obrazić Bocelliego.
- Chodziło nam o drugie dno - wyjaśnił w rozmowie z gazetą "Corriere del Veneto". - Nie mieliśmy zamiaru obrazić Bocelliego, który rozumie ironię - dodał.
thelocal.it, fanpage.it
Czytaj więcej