UOKiK ostrzega: uważaj na oszustów!
- Do urzędu docierają sygnały od osób, posiadającyh polisolokaty. Dostają telefonicznie propozycje pomocy w rozwiązaniu dotychczasowej umowy - mówi rzecznik urzędu Małgorzata Cieloch. Osoby, które telefonują przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wykorzystując autorytet Urzędu, nakłaniają do rozwiązania umowy, pobierając za to prowizję.
- Apelujemy o rozsądek i rozwagę przy podejmowaniu decyzji - mówi rzecznik urzędu Małgorzata Cieloch. Podkreśla, że pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie występują w imieniu jakiegokolwiek przedsiębiorcy i nie proponują ani zawierania umów, ani ich rozwiązania.
- Warto sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, a gdy mamy wątpliwość co do jej tożsamości – powiadomić policję - doradza Cieloch.
Zwraca uwagę, że przy rozwiązywaniu umowy o zawarciu polisolokaty należy zwróć uwagę na poziom opłat likwidacyjnych wynikających z decyzji Prezesa Urzędu. Przypomina, że bezpłatną pomoc świadczą Rzecznik Finansowy oraz rzecznicy konsumentów.
- W niektórych przypadkach, w sprawach szczególnie skomplikowanych, konieczne będzie skorzystanie z porady profesjonalisty – adwokata lub radcy prawnego - mówi rzecznik.
Niższe opłaty
Na początku roku w wyniku postępowania UOKiK, kolejne cztery firmy ubezpieczeniowe - Aegon, Compensa, Generali i Open Life - zobowiązały się do obniżenia opłat likwidacyjnych w polisach na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.
Wcześniej zobowiązało się do tego dwunastu innych ubezpieczycieli.
PAP
Czytaj więcej
Komentarze