Rusza budowa najdłuższego tunelu w Polsce. Usprawni ruch na zakopiance
Koszt inwestycji, która powstanie pomiędzy miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała pod górą Mały Luboń, to niemal miliard zł.
- Zatory drogowe na zakopiance obrosły legendą. (…) To historyczny moment, na który długo czekaliśmy, czekały pokolenia. Dla wielu jest to droga życia, dzięki której realizują swój biznes, swoje plany życiowe, bo to nie tylko arteria turystyczna - mówił minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk.
Podpisał on w środę w Rabce z przedstawicielem włoskiej firmy Astaldi umowę na budowę tunelu. W procedurze przetargowej zaproponowała najniższą cenę (ponad 968 mln zł) i zadeklarowała, że wykona inwestycję w 54 miesiące.
Dwukomorowy odcinek tunelowy drogi klasy S będzie miał 2,06 km długości. Obie nitki tunelu będą drążone metodą austriacką. Polega ona na tym, że na bieżąco wykonuje się obudowy z betonu zbrojonego.
Trwa budowa odcinka zakopianki
Również w środę podpisana została w Krakowie umowa na budowę odcinka zakopianki Lubień-Naprawa. Wykonawcą tego odcinku jest polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Konsorcjum zaoferowało, że za 521,5 mln w ciągu 22 miesięcy wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej, nie wliczając miesięcy zimowych.
Niezależnie trwa budowa innego 6,1 km odcinka zakopianki Skomielna Biała - Chabówka oraz odcinka drogi krajowej nr 47 od Rabki - Zdroju do Chabówki . Buduje go włoska firma Salini. Koszt tej inwestycji to 615 mln zł.
PAP
Komentarze