Pośrednicy ubezpieczeniowi walczą z firmą, która uraziła ich w reklamie. Chodzi o kampanię ze "smutnymi agentami"

Biznes
Pośrednicy ubezpieczeniowi walczą z firmą, która uraziła ich w reklamie. Chodzi o kampanię ze "smutnymi agentami"
YouTube/PIPUiFposrednicy

Sąd Okręgowy w Warszawie przyznał pośrednikom ubezpieczeniowym prawo do wspólnego wystąpienia przeciwko firmie Link4 za szkody poniesione na skutek kampanii reklamowej. Każdy, kto uważa się za poszkodowanego, będzie mógł dołączyć do pozwu. Roszczenie pierwszej grupy 35 pośredników, która wytoczyła sprawę, wynosi już ponad 20 mln zł - podała Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

- Wszyscy pośrednicy w Polsce powinni otrzymać odszkodowanie adekwatne do strat, jakie ponieśli na skutek nieuczciwych reklam Link4 deprecjonujących pośredników ubezpieczeniowych i mówiących nieprawdę klientom - powiedział Adam Sankowski, prezes Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

 

Izba wygrała już wcześniej proces z Link4 przed Sądem Najwyższym.


Zapłakani agenci


Sprawa toczy się od 2008 roku. Chodzi o reklamy firmy, która sprzedawała wówczas ubezpieczenia samochodowe przez telefon. Według Izby reklamy te w złym świetle przedstawiały agentów ubezpieczeniowych, nie pokazując żadnych zalet systemu direct. Na filmach można było obejrzeć smutnych, nieporadnych, zapłakanych agentów ubezpieczeniowych, których porzucają klienci.

 


"Ta kampania reklamowa destrukcyjnie wpłynęła na cały rynek ubezpieczeniowy. W jaki sposób, to pokazują badania przeprowadzone przez firmę badawczą Millward Brown. W maju 2011 roku potwierdziły one, że nawet po 3 latach 44 proc. Polaków pamiętało zakazane reklamy, a ponad 800 tys. klientów zrezygnowało z usług pośredników ubezpieczeniowych pod ich wpływem" - twierdzi Izba.


W marcu ubiegłego roku Sąd Apelacyjny w Warszawie przyznał rację pośrednikom ubezpieczeniowym, którzy wystąpili z pozwem zbiorowym o odszkodowanie od Link4 w związku z czynami nieuczciwej konkurencji i uchylił postanowienie Sądu Okręgowego odrzucającego ten pozew. Teraz Sąd Okręgowy przyznał wszystkim pośrednikom prawo dołączenia do pozwu.


Sąd Najwyższy: to była nieuczciwa konkurencja


W maju 2012 roku Sąd Najwyższy stwierdził, że reklamy Link4 z 2008 roku były nieuczciwe, naruszały dobre obyczaje i deprecjonowały pośredników ubezpieczeniowych. Zgodził się tez z zarzutami Izby Pośredników, że z powodu kampanii ucierpiał nie tylko wizerunek pośredników ubezpieczeniowych, ale także interes gospodarczy zarówno pośredników jak i pozostałych zakładów ubezpieczeń.


Firma Link4  w 2008 roku należała do brytyjskiego giganta finansowego grupy RSA. Obecnie należy do grupy PZU i korzysta z usług pośredników ubezpieczeniowych.

 

polsatnews.pl

ptw/hlk/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie