Internet na żywo, czyli wyjątkowy wystrój włoskiego miasteczka
Skrzynka pocztowa z dużą kopertą - symbolem e-maila, tradycyjna budka telefoniczna nazwana tak, jak popularny komunikator internetowy, tablica ogłoszeń na skwerze nazwana Facebook - tak wygląda małe miasteczko Civitacampomarano we włoskim regionie Molise.
Miejscowość, zamieszkana przez 400 osób, głównie starszych i nie korzystających z internetu, bogata w historyczne dziedzictwo i tradycje ludowe, została poddana wyjątkowej metamorfozie, której autorem jest pochodzący z Mediolanu artysta Biancoshock. Specjalizuje się on w sztuce ulicznej (street art).
Jemu i pięciu innym artystom, zajmującym się sztuką uliczną władze wyludniającego się miasteczka powierzyły zadanie zmiany jego krajobrazu i wystroju. Wszystko po to, by zapomniane miejsce, leżące na uboczu uczęszczanych tras, uczynić atrakcją turystyczną.
W tym celu zorganizowano tam festiwal street artu, o którego wynikach informują włoskie media zwracając uwagę na jedyną w swym rodzaju formę promocji Civitacampomarano.
Artist: @biancoshock
— Bruja Mara (@BrujaMaracc) 29 kwietnia 2016
Location: Civitacampomarano, Italy
Biancoshock "Back at it again with the street art!" This … pic.twitter.com/E4uT0tmcMc
Civitacampomarano, el pueblo 0.0 y ‘antitec’ https://t.co/8rhs4IVdEo pic.twitter.com/HRZTdAl5Yh
— La Vanguardia (@LaVanguardia) 3 maja 2016
"WEB 0.0"
— Bruja Mara (@BrujaMaracc) 30 kwietnia 2016
Project realized for @cvtastreetfest treetfest 2016, Civitacampomarano.
Here the project: … pic.twitter.com/2aJfBpPt1Y
Na ścianach starych domów pojawiły się nowoczesne murale a historyczne centrum zostało zamienione, jak zauważa się, w "internet w realu". To realizacja zabawnego projektu "Web 0.0", którego autorem jest Biancoshock.
Na budce telefonicznej namalował on napis Whatsapp, czyli nazwę komunikatora w smartfonach. Na domu jednej z mieszkanek, nazywanej "ciocią Cesirą", zawieszono logo Wikipedii sugerujące, że wie ona wszystko.
W salce telewizyjnej lokalnego baru stoją krzesła, które na oparciu mają logo YouTube.
Στο χωριό Civitacampomarano της Ιταλίας προσπαθούν να μάθουν στους 400 κατοίκους τα "μυστικά" των σοσιαλ μιντια pic.twitter.com/F17InKHAox
— Γκαθ (@Gath___) 3 maja 2016
Koło ławeczki, na której siadają na rozmowę starsze kobiety, ustawiony został znak z ćwierkającym ptaszkiem, czyli symbol Twittera. Nad sklepem spożywczym zawieszono szyld: „eBay". Miejscową aptekę reklamuje znany program antywirusowy.
Wszystkie te atrakcje - zauważa się - znalazły się w miejscu, gdzie smartfony działają z trudem, a internet jest praktycznie nieznany.
PAP
Czytaj więcej