Dziewczynka jest "szmatą", chłopczyk "brudasem". Mocna kampania przeciw nienawiści w sieci
Śpiące niemowlęta, które mają na rączkach opaski z napisami: "Ciapaty", "Szmata", "Brudas" i "Pedał", a pod spodem pytanie: "A jeśli kiedyś nazwą tak Twoje dziecko?". takie plakaty promują nową kampanię organizowaną przez projekt "HejtStop" we współpracy z agencją VLM Poland. Przedsięwzięcie ma zwracać uwagę na problem mowy nienawiści w sieci.
- Trzy sekundy twojego czasu wystarczą, aby przeciwstawić się zalewowi krzywdzących treści w sieci - tłumaczą autorzy kampanii.
Wykorzystano w niej zdjęcia noworodków. Na ich rączkach są opaski z wypisanymi obraźliwymi słowami zamiast imion. – Hejt w Sieci stał się powszechnym zjawiskiem. Wydawałoby się, że zadomowił się on w internetowej przestrzeni na dobre i nie ma na niego sposobu. A przecież nawoływanie do nienawiści w internecie jest przestępstwem, tak samo jak w prawdziwym świecie – powiedziała współorganizator przedsięwzięcia Joanna Grabarczyk.
W ramach akcji przedstawiono narzędzie, które pozwoli użytkownikom anonimowo zgłaszać do prokuratury wszystkie przypadki mowy nienawiści.
Każdy, kto zauważy taki przypadek w internecie może poprzez stronę www.hejtstop.pl wysłać link lub zdjęcie witryny z agresywną teścią. Prawnicy ze start-upu SzybkaPapuga.pl sprawdzą następnie, czy przesłana zawartość łamie przepisy prawa. Jeśli tak, przygotuje zgłoszenie do prokuratury.
Pod koniec marca kampania ruszy w prasie, na outdoorze oraz w internecie.
marketing-news.pl, hejtstop.pl
Czytaj więcej