UOKiK: reklamy pożyczki "w 15 minut" wprowadzały w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że reklamy oferowanych przez Vivus Finance pożyczek zawierały obietnicę, iż klient otrzyma pieniądze w ciągu 15 minut, ale nie informowały, że czas ten jest liczony od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku o pożyczkę. UOKiK zapowiada "intensywnie monitorowanie" reklam firm udzielających pożyczki i kredyty konsumenckie.
Według UOKiK, reklama zawierająca takiego rodzaju zapewnienia powinna precyzyjnie wskazywać od jakiego momentu pożyczkodawca deklaruje dostarczenie pieniędzy na konto konsumenta.
"Poprzez pominięcie istotnej informacji o ofercie, reklama spółki Vivus Finance wprowadzała konsumentów w błąd i mogła skłonić ich do podjęcia decyzji o zawarciu umowy, czego nie zrobiliby dysponując rzetelną wiedzą. Wprowadzanie konsumentów w błąd jest niezgodną z prawem nieuczciwą praktyką rynkową" – stwierdził urząd w komunikacie.
Czas udzielenia pożyczki istotny dla decyzji klienta
- Informacja o czasie, w którym pożyczka zostanie klientowi udzielona jest jedną z ważniejszych, która decyduje o tym, czy klient skorzysta z oferty tego czy innego przedsiębiorcy pożyczkowego – zwraca uwagę Dorota Grudzień-Barbachowska, dyrektor Delegatury UOKiK w Warszawie.
Firma Vivus zaniechała nierzetelnych reklam. Urząd nakazał publikację oświadczenia informującego o decyzji prezesa UOKiK na stronie internetowej Vivus Finance oraz w jednym wydaniu papierowym i wydaniu internetowym trzech dzienników ogólnopolskich o nakładzie co najmniej 100 tys. egzemplarzy.
- W najbliższych miesiącach będziemy intensywnie monitorować reklamy firm udzielających pożyczki i kredyty konsumenckie. UOKiK oczekuje, że przedsiębiorcy , którzy stosują podobne praktyki, zmienią je bez konieczności wszczynania przeciw nim postępowania Urzędu - zapowiedziała Barbachowska.
polsatnews.pl
Czytaj więcej