Opóźnienia pociągów w Anglii. Przewoźnik wytłumaczył się... oślepiającym słońcem
Pociągi spóźniają się nie tylko w Polsce i nie tylko nasi przewoźnicy nie poczuwają się do winy. Southeastern, angielski przewoźnik regionalny obsługujący połączenia pasażerskie w południowo-wschodniej części kraju, wytłumaczył się słoneczną pogodą, która uniemożliwiła maszynistom korzystanie z monitorów.
We wtorkowy poranek spóźnieni pasażerowie pytali przewoźnika na Twitterze, dlaczego ich pociągi do Londynu nie jadą zgodnie z rozkładem. Odpowiedź przewoźnika była zaskakująca i odbiła się szerokim echem w angielskich mediach.
@reyhan Hi, sorry for the delay, we have issues with distracting trains at Lewisham due to sunlight hitting the dispatch monitors. ^MS
— Southeastern (@Se_Railway) styczeń 12, 2016
Pracownik sieci, który odpowiada za kontakt z pasażerami na Twitterze, wyjaśnił, że płynny ruch pociągów jest niemożliwy z powodu oślepiającego słońca na monitorach maszynistów.
Całą sprawę w rozmowie z "The Independent" skomentował rzecznik Southeastern, który stwierdził, że za opóźnienia nie zawsze odpowiadają "liście na trasie i śnieg".
- Oślepiające słońce w poranek tego dnia uniemożliwiło niektórym maszynistom podgląd całej długości składu. Gdy tak się dzieje, muszą wysiąść z kabiny i sprawdzić, czy wszyscy pasażerowie wyszli lub weszli do pociągu. Dopiero wtedy mogą ruszyć. Taka procedura wydłuża cały proces, ale na szczęście nie zdarza się to zbyt często - powiedział.
independent.co.uk
Czytaj więcej