Nowa kolekcja Dolce & Gabbana. Uszyta dla muzułmanów
Włoski dom mody przedstawił swoją kolekcję "Abaya" dla kobiet i mężczyzn. W odzieżowej linii znalazły się hidżaby (chusty zakrywające włosy, uszy i szyję) i abaye (długie wierzchnie okrycia bez rękawów) w neutralnych kolorach, zrobione m.in. z żorżety i atłasu.
Linia powstała w zgodzie z wiosenną kolekcją Dolce & Gabbana. Niektóre z ubrań mają nadrukowane cytryny, stokrotki i groszki.
Dolce & Gabbana O_O Abaya Collection pic.twitter.com/xyWdtAMBLq
— Pin (@latdlefnekliw) styczeń 7, 2016
Włosi tworząc swoją odzieżową linię dla muzułmanów postępują zgodnie z branżowymi trendami. W ostatnich latach wiele marek zdecydowało się na uruchomienie podobnych linii - m.in. Tommy Hilfiger, DKNY czy Moda Operandi.
Za trendem podążają tańsze firmy. H&M zatrudnił pierwszą muzułmańską modelkę - Mariah Idrissi pozuje na zdjęciach szwedzkiego producenta tylko w hidżabach. Japońska marka Uniqlo poprosiła projektantkę Hanę Tajima o zaprojektowanie kolekcji hidżabów, bluz i sukienek, które trafiły do sprzedaży w sieci oraz w sklepach producenta w Singapurze.
Według raportu agencji Reutera, rynek muzułmańskich ubrań rośnie i w 2019 roku ma być wart 484 mld dol.
fashinista.com, style.com/arabia
Czytaj więcej