Kosmetyki dla mężczyzn najczęściej kupują kobiety. Polski rynek kosmetyków dla panów wart jest 780 mln zł
Biznes
kosmetyki
Taką właśnie sumę wydano na takie zakupy od sierpnia 2014 do lipca 2015 roku - wynika z danych firmy badawczej GfK. Najbardziej popularne są szampony, żele do kąpieli i dezodoranty.
Mężczyźni średnio kupowali kosmetyki 4 razy w ciągu roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie ich „kosmetyczny koszyk” wart był 11,50 zł. Najwięcej wydawali w specjalistycznych drogeriach i perfumeriach - zostawili w nich prawie 40 proc. pieniędzy wydanych na środki do pielęgnacji urody. 23 proc. wydali w hipermarketach i dyskontach.
Okazało się też, że kosmetyki dla panów statystycznie kupują najczęściej kobiety, w wieku 30-39 lat, głównie z obszarów wiejskich oraz posiadające średni dochód na osobę 1000-1999 zł. Dokonały one 54 proc zakupów w tej kategorii.
Czytaj więcej
Komentarze