Kosmetyki dla mężczyzn najczęściej kupują kobiety. Polski rynek kosmetyków dla panów wart jest 780 mln zł

Taką właśnie sumę wydano na takie zakupy od sierpnia 2014 do lipca 2015 roku - wynika z danych firmy badawczej GfK. Najbardziej popularne są szampony, żele do kąpieli i dezodoranty.
Mężczyźni średnio kupowali kosmetyki 4 razy w ciągu roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie ich „kosmetyczny koszyk” wart był 11,50 zł. Najwięcej wydawali w specjalistycznych drogeriach i perfumeriach - zostawili w nich prawie 40 proc. pieniędzy wydanych na środki do pielęgnacji urody. 23 proc. wydali w hipermarketach i dyskontach.
Okazało się też, że kosmetyki dla panów statystycznie kupują najczęściej kobiety, w wieku 30-39 lat, głównie z obszarów wiejskich oraz posiadające średni dochód na osobę 1000-1999 zł. Dokonały one 54 proc zakupów w tej kategorii.
Czytaj więcej