UOKiK: ten pośrednik ubezpieczeniowy wprowadza klientów w błąd

Polska
UOKiK: ten pośrednik ubezpieczeniowy wprowadza klientów w błąd
Polsat News

UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Firma wprowadza konsumentów w błąd m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, a także okresu jego obowiązywania.

W czwartkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK).

 

"Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają skargi konsumentów na pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons. Wynika z nich, że przedstawiciele przedsiębiorcy proponują konsumentom, którzy mają ubezpieczenia z elementem kapitałowym (UFK), rezygnację i zawarcie nowej umowy. Zapewniają przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel" - poinformował Urząd.

 

Opłaty ponosi w całości konsument

 

Jak dodał, przedstawiciele Goldberg & Sons nie informuje też, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

 

UOKiK ustalił, że w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę. Konsument musi je zapłacić w całości.

 

"W związku z napływającymi sygnałami, prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów" - zaznaczył Urząd.

 

Narażenie klientów na straty

 

Cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał uważa, że przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe.

 

"Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze" - podkreślił.

 

To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej urzędu.

 

PAP

mta/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze