Japoński koncern - znany z oszczędnych silników spalinowych - ma nadzieję, że dzięki przestawieniu się na produkcję aut hybrydowych i elektrycznych, zdoła "zachować swą pozycję" na rynkach o "zaostrzonych przepisach dotyczących emisji spalin". Chodzi m.in. o kraje Europy, która jest jednym z najważniejszych rynków sprzedaży koncernu.

 

Mazda sprzedaje obecnie samochody z silnikami benzynowymi lub diesle, a także z klasycznym napędem hybrydowym. Nie ma jednak wśród nich pojazdów hybrydowych zasilanych z gniazdek elektrycznych (tzw. EV).Według Kyodo koncern planuje wprowadzenie swojego pierwszego auta o napędzie elektrycznym (EV) w 2019 r. na rynek amerykański.

 

Jak zaznaczyła Kyodo, w sierpniu Mazda ogłosiła porozumienie kapitałowe z firmą Toyota Motor Corp. W jej ramach ma rozwijać produkcję samochodów elektrycznych, a także otworzyć nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych.

 

PAP