Powodem reaktywacji mają być dążenia innych przedsiębiorstw do przejęcia praw do marki CPN.

 

Orlen chce chronić historię marki

 

Według ISBNews Orlen zdecydował się chronić część swojej historii i zamierza prowadzić jedną ze swoich stacji pod historycznym logotypem.


Koncern odniósł się do tej informacji na Twitterze.

 

Koncern w następnym tweetcie zapewnił, że nie podjął jeszcze, żadnych decyzji w tym zakresie.

 

 

Bogata historia

 

Centrala Produktów Naftowych została utworzona 3 grudnia 1945 r. z inicjatywy Ministerstwa Przemysłu. W przeciągu kolejnych dekad przedsiębiorstwo zmieniało nazwę, ale w każdej z nich pojawiał się skrót CPN.

 

W maju 1998 r. rząd podjął decyzję o połączeniu CPN i Petrochemii Płock S. A. w celu utworzenia narodowego koncernu naftowego. W 2000 r. przyjęto nazwę handlową Orlen.

 

W 2006 roku koncern stworzył nową markę pod nazwą "Bliska". W sieci, lokowanej w tzw. niższym segmencie, funkcjonowało ponad 140 stacji, które w 2014 roku zostały przemianowane, a nazwę "Bliska" zastąpił wtedy "Orlen".

 

money.pl, kresy.pl, polsatnews.pl