"Niektórzy chwalą, że sympatyczni i życzliwi, a niektórzy narzekają, że  niepunktualni, że nie czekają za dobiegającym pasażerem, że  gwałtownie hamują jakby wozili worki z ziemniakami…" - cytuje na swojej stronie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu oceny o pracy kierowców i motorniczych.

 

Akcja "Dzień dobry. Ruszamy!", w ramach której filmy są wyświetlane w pojazdach poznańskiej komunikacji miejskiej ma zmienić krytyczną opinię o pracownikach MPK i ocieplić ich wizerunek.

 

"Gdy motorniczy poczeka, wszyscy się spóźnimy""

 

W pierwszym z filmów bardzo życzliwy kierowca czeka na pasażerów, nawet tych najwolniejszych. "Wolisz czekać czy dojechać na czas? Gdy motorniczy poczeka, wszyscy się spóźnimy" - brzmi motto tego klipu.

 

Na drugim nagraniu pokazano auto, które parkuje blokując tory. "Ludzie tracą przez ciebie czas, a ty swoje pieniądze. Parkuj minimum metr od torowiska" - mówi lektor filmu.

 

 

Bohaterem trzeciego klipu jest wandal "Sebix", który markerem wypisuje swoje imię wewnątrz pojazdu.

 

"Następny możesz być ty. Reaguj na akty wandalizmu" - głosi motto nagrania.

 

 

Na ostatnim filmie widzimy  gwałtowne hamowanie. "Kiedy motorniczy ostro hamuje, ratuje zdrowie i życie swoich pasażerów, a także tych, którzy zajechali mu drogę" - przekonuje głos na nagraniu.

 

 

"Uświadomienie pasażerów - bezcenne"

 

Jak informuje MPK, na kampanię nie wydało ani złotówki. Rolę w filmach zagrali pracownicy przedsiębiorstwa.

 

"Razem zrobiliśmy coś dla naszego miasta i jego mieszkańców promując filmy dotyczące bezpieczeństwa, kultury osobistej i przeciwdziałające aktom wandalizmu" - napisało MPK. "Uświadomienie pasażerów - bezcenne" - dodano.

 

Przedstawiciele MPK przekonują, że sekretariat przedsiębiorstwa otrzymuje telefony z wytwórni filmowych z ofertami kontraktów aktorskich dla klientów i motorniczych, którzy wystąpili w spotach.

 

 

Mają być emitowane przed seansami w kinach

 

Uzupełnieniem kampanii ma być oklejony plakatami akcji tramwaj, który będzie jeździł na linii numer 4. Plakaty umieszczone będą też w tramwajach i autobusach, a na wiatach przystankowych - także podświetlane tablice (citylighty). 

 

W krótszych wersjach filmy mają być emitowane przed seansami w kinach Multikina.

 

Filmiki zostały opublikowane na facebookowym profilu MPK. W ciągu kilku dni nagrania wyświetliło je ponad milion użytkowników.

 

polsatnews.pl