- Klienci kojarzą Pocztę Polskę przede wszystkim z listami i paczkami. Tymczasem jesteśmy też liderem w sektorze ochrony. Nasi pracownicy obsługują logistykę gotówki na terenie całej Polski. Naszym atutem jest doświadczenie, zaufanie i pełen profesjonalizm - przekonuje Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.

 

Trzy miliony pasażerów


Port lotniczy Katowice-Pyrzowice obsługuje każdego roku ponad 3 miliony pasażerów. Żeby zapewnić im bezpieczeństwo nie można dopuścić do transportu lotniczego osób, przedmiotów, urządzeń i materiałów zagrażających mieniu i życiu lub umożliwiających popełnienie aktu terroru.

 

Za realizację tego procesu będą teraz odpowiadać pracownicy Poczty Polskiej, którzy skontrolują pasażerów, bagaże oraz ładunki Cargo. Staną m.in. przy bramkach magnetycznych. 


O wyborze Poczty miały zadecydować kwalifikacje pracowników oraz standardy zatrudnienia - operator zatrudnia swoich pracowników na umowę o pracę.

 

Dodatkowe przeszkolenie na lotnisko


Osoby dedykowane do obsługi lotniska posiadają dodatkowo uprawnienia Operatora Kontroli Bezpieczeństwa. Uprawnienia takie nadawane są decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego po zdanym egzaminie, poprzedzonym dwutygodniowym szkoleniem. W trakcie szkolenia kursanci uczą się prawidłowej analizy i interpretacji obrazów generowanych przez rentgenowskie urządzenia prześwietlające (RTG). Dodatkowo każdy z nich przechodzi szkolenie z rozpoznawania materiałów i przedmiotów niebezpiecznych, których transport jest zabroniony.

 

W spółce za tego typu usługi odpowiada Pion Poczta Polska Ochrona. Jednostka zatrudnia ponad 2500 pracowników ochrony fizycznej. Poza ochroną fizyczną zajmuje się też konwojowaniem wartości - dysponuje ponad 500 pojazdami specjalistycznymi. Poczta prowadzi również własny ośrodek szkoleniowy z zakresu Ochrony Lotnictwa Cywilnego.


Pion Poczta Polska Ochrona od marca obsługuje również PKO Bank Polski, organizując przewóz gotówki do bankomatów, wpłatomatów oraz oddziałów banku.


polsatnews.pl