Znamienne w tym kontekście wydaje się zwłaszcza hasło reklamowe, pod którym promował się kraj. Brzmi ono "Litwa. Prawdziwe jest piękne" ("Lithuania. Real is beautiful").

 

Wykorzystane w kampanii zdjęcia pochodziły w dużej mierze z takich stron jak Flickr czy Shutterstock.

 

Internauci, rozbawieni brakiem profesjonalizmu Kazlauskiene, zaczęli zamieszczać w internecie zdjęcie znanych zabytków ze świata podpisując je hasłem "Lithuania. Real is beautiful".

 

 

 

 

Do akcji włączył się nawet Saulius Skvernelis, premier Litwy, który opublikował na Facebooku fotografię budynku Komisji Europejskiej w Brukseli. "Od jutra będziemy pracować w nowym budynku rządowym w Karolince" - napisał. Karolinka to prawobrzeżna dzielnica administracyjna Wilna.

 

 

W kolejnym, poważniejszym już, poście premier zapowiedział jednak śledztwo w tej sprawie.

 

Kampania "Litwa. Prawdziwe jest piękne" wystartowała w październiku 2016 roku.

 

BBC News, polsatnews.pl