Uwzględniwszy obok wizyt w paryskim Luwrze także wizyty w oddziale Luwru w Lens w północnej Francji, muzeum w zeszłym roku odwiedziło 7,7 mln turystów, z czego około 70 proc. to goście zagraniczni.

 

Jak zwykle najwięcej turystów w 2016 roku przybyło z USA, Chin, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch.

 

Liczba Francuzów odwiedzających Luwr nie różniła się specjalnie od danych z poprzedniego roku, choć odnotowano wzrost liczby wycieczek szkolnych.

 

Według władz Luwru 70 proc. zwiedzających - o 17 proc. więcej niż w 2015 roku - było zadowolonych z odwiedzin w muzeum.

 

Luwr również zwiększył swoją obecność w mediach społecznościowych i może pochwalić się największą liczbą obserwatorów (2,3 mln) swojego profilu na Facebooku w porównaniu z profilami innych muzeów. Przekroczył też 1 mln obserwatorów na Twitterze, a na Instagramie stał się najczęściej oznaczaną lokalizacją.

 

PAP