100 proc. akcji wydawcy "Nepszabadsag", firmy Mediaworks, nabyła spółka Opimus Press - podała na stronie internetowej Budapeszteńska Giełda Papierów Wartościowych, powołując się na informacje Opimus Group.

 

Dotychczasowy właściciel Mediaworks, kierowana przez biznesmena Heinricha Pecinę firma Vienna Capital Partners (VCP) powiadomiła w oświadczeniu, że sprzedała Mediaworks. VCP oznajmiło, że zdecydowało się na natychmiastową sprzedaż tej firmy ze względu na duże zainteresowanie oraz dlatego, że "w związku z tymczasowym zawieszeniem wydawania »Nepszabadsag« (którego zamknięcie ani razu nie było brane pod uwagę jako realna opcja) pojawiły się mylące i złośliwe pogłoski”.

 

Dodano, że zdecydowano się sprzedać wydawcę właśnie Opimus Press, bo spółka ta oświadczyła, że jest skłonna poważnie rozpatrzyć możliwość ponownego wydawania "Nepszabadsag". "Szczerze wierzymy, że nowy właściciel z powodzeniem będzie budować Mediaworks i zdoła rozwiązać chwilowe trudności »Nepszabadsag«" - napisano.

 

Polityka znowu w tle

 

Według opozycyjnych mediów węgierskich Opimus Press należy do kręgu interesów biznesmena zbliżonego do Orbana, Loerinca Meszarosa. Portal Index napisał, że wśród nowych członków kierownictwa Mediaworks znalazły się m.in. dwie osoby pełniące kierownicze funkcje w spółce wydającej prorządowy dziennik "Magyar Idoek".

 

Mediaworks uzasadniał zawieszenie wydawania "Nepszabadsag" stratami, które generował dziennik. Dziennikarze są jednak przekonani, że zdecydowały o tym krytyczne teksty dotyczące osób należących do kręgu władzy.

 

PAP