Aby znalazło się w księdze rekordów Guinnesa w kategorii największego przedmiotu jego rozmiary musiały przekroczyć 0,3 m3.

 

Gigantyczny szablon będzie stosowany do produkcji skrzydeł samolotu pasażerskiego Boeing 777X. Jego użycie ma znacznie skrócić czas i koszty przedsięwzięcia.

 

Jak tłumaczą przedstawiciele Boeinga, wcześniej do produkcji skrzydeł zatrudniano firmę zewnętrzną, która realizowała zamówienie w ciągu trzech miesięcy. Dzięki drukowi 3D będzie to możliwe w zaledwie 30 godzin, a koszty - zdecydowanie niższe.

 

Produkcja nowej generacji Boeingów 777X jest zaplanowana na rok 2017, a trzy lata później maszyna ma być dostępna na rynku.

 

Nowe narzędzie znajdzie się na linii produkcyjnej nowej fabryki Boeinga w St Louis w stanie Missouri.

 

 

3dprint.com