PKP Intercity startuje z programem konsultacji społecznych na temat zasad kulturalnego podróżowania. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w akcji mogą odwiedzić profil społecznościowy przewoźnika - "PKP Intercity. Pociąg do podróży". Finałem konsultacji społecznych będzie stworzenie kodeksu kulturalnego podróżowania. Do akcji PKP zaprosiło Adama Jarczyńskiego, erksperta ds. savoir-vivre.

 

Strefy Ciszy otworzyły dyskusję

 

Przewoźnik dodaje, że kodeks zainicjowało wdrożenie Stref Ciszy, które testowane są na pokładach Pendolino.

 

- Przy okazji tego nowego rozwiązania otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów od pasażerów na temat innych zachowań, które nie są pożądane podczas podróży pociągiem. Te uwagi zainspirowały nas do szerszej debaty na temat tego, czego powinniśmy się wystrzegać podróżując środkami masowego transportu - powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.

 

Przewoźnik zaprosił do udziału w konsultacjach m.in. osoby niepełnosprawne, osoby podróżujące z dziećmi lub podróżujące pociągiem służbowo oraz studentów. O swoich doświadczeniach z podróży pociągiem opowiedzieli również seniorzy. Drugi etap akcji przewoźnika to sonda na profilu społecznościowym.

 

Zagłosuj na Facebooku

 

Przez tydzień, od poniedziałku 20 czerwca do niedzieli 26 czerwca, internauci mogą wziąć udział w wydarzeniu „Strefa kulturalnego podróżowania”. Panel fokusowy, w którymw wzięli udział pasażerowie, pozwolił na stworzenie listy drażliwych zachowań spotykanych w przestrzeni publicznej.

 

Dzięki internetowej sondzie, przewoźnik chce poznać skalę tych zachowań. Dodatkowo, w czasie trwania akcji, pasażerowie będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami z podróży.

 

"Bądź życzliwym pasażerem, zamiast być monsterem"

 

Warszawa też walczy z niewłaściwymi zrachowaniami, tyle że podróżujących komunikacją miejską. W poniedziałek zainaugurowano akcję "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej", której bohaterami są "monstery" uosabiające negatywne postawy pasażerów.

 

Hasło tegorocznej edycji kampanii to: "Bądź życzliwym pasażerem, zamiast być monsterem"; w autobusach, tramwajach, metrze oraz pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich kolejny raz pojawią się zabawne postacie "monsterów", które w żartobliwy sposób mają zwracać uwagę na zachowania pasażerów, utrudniające wspólne podróżowanie.

 

"Hałaśnik Głuchawy" to osobnik, który głośno słucha muzyki w autobusach i tramwajach; "Kłapodziób Wylewny" z kolei szczególnie głośno rozmawia przez telefon, a "Zastawiacz Olbrzymi" zawsze stoi przy drzwiach, utrudniając wsiadanie i wysiadanie. W tym roku do grona "monsterów" dołączył m.in.: "Siedziołek Przyciężki" i "Rozpychacz Wybredny". W czasie kampanii pojawi się także bohater pozytywny  - "Gigant Komunikacji Miejskiej", który będzie wzorem do naśladowania.

 

"Monstery" pojawią się m.in. na ekranach zainstalowanych w pojazdach komunikacji miejskiej, na tyłach autobusów, a także na drzwiach elektrycznych autobusów linii 222. Ponadto w ramach kampanii zostanie przygotowany teledysk i spoty radiowe. Zaplanowano również m.in. warsztaty dla dzieci i młodzieży.

 

polsatnews.pl, PAP