- Zależy nam na tym, aby upowszechnić samą ideę, istotę służby wolontariackiej: wolontariat to nie tylko wyciągnięcie pomocnej dłoni do drugiego człowieka, ale również doświadczenie formatywne dla samego wolontariusza. Chcesz wreszcie zrobić naprawdę coś dla siebie? To zostań wolontariuszem - wyjaśniła Joanna Zając z sektora promocji ŚDM.

 

Jak przekonują twórcy, spot, oprócz zaproszenia do wolontariatu ŚDM, ma przede wszystkim przypominać o tym, że działalność wolontaryjna młodzieży nie kończy się wraz z zakończeniem wydarzeń na ŚDM, lecz wręcz przeciwnie - jest dopiero początkiem. Zdobyte tam doświadczenie powinno znaleźć swoją kontynuację w dalszej działalności młodzieży w swoich środowiskach, także w diecezjach, dekanatach czy parafiach.

 

Ujęcia kręcono w Krakowie

 

- Fabuła spotu przedstawia, jak bycie wolontariuszem wyrywa ludzi z codziennego wyścigu i rywalizacji na rożnych polach. Wolontariat jest okazją do radosnej współpracy, która rozpowszechnia dobro na cały świat - opisują twórcy spotu.

 

Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają do końca maja. Zdjęcia do spotu kręcone były w Krakowie na Rynku Głównym przy Bramie Floriańskiej, na stadionie Akademii Wychowania Fizycznego oraz w Wioskach Świata Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego. Wraz z wolontariuszami wystąpili również Ambasadorzy ŚDM: Łukasz Golec, Dariusz "Maleo" Malejonek, Janek Mela, Brygida Grysiak oraz Dominika Figurska i Michał Chorosiński.

 

 

"Podczas kręcenia spotu czuć było energię"

 

- Myślę, że spot to dobra forma, aby pokazać, że jesteśmy razem, że się cieszymy, czekamy na ŚDM i że warto być razem! Chyba każdy czuł jaka energia wyzwala się podczas kręcenia takiego spotu, więc co dopiero będzie się działo w lipcu! Warto pokazać ludziom, że to jest dla nas wielka wspólna radość - mówiła po zakończonych zdjęciach Brygida Grysiak.


- Każda promocja jest cenna a jej owoce poznamy dopiero za jakiś czas. Do jednego dotrze taki spot, do innego wywiad, piosenka, spotkanie czy rozmowa. Każdy sposób jest dobry - dodaje Łukasz Golec. Producentem spotu jest Narodowe Centrum Kultury a producentem wykonawczym Salezjański Wolontariat Misyjny - "Młodzi światu".

 

 

KAI