Toyota Mirai powstała na bazie koncepcyjnego modelu Toyota FCV, który zaprezentowano w 2013 roku na Tokyo Motor Show. Dwa lata później, jako seryjny model została wprowadzona do sprzedaży w Japonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii i Stanach Zjednoczonych.


Energia elektryczna zasilająca silnik w samochodzie powstaje dzięki reakcji wodoru z tlenem w ogniwach. Wodór jest zmagazynowany pod ciśnieniem 700 barów w dwóch trójwarstwowych zbiornikach z kompozytów z włókna węglowego i szklanego.

 

 

Wodór - paliwo przyszłości


Wodór, który można pozyskać w sposób ekologiczny np. z wykorzystaniem energii wiatrowej i który łatwiej magazynować niż prąd, ma stać się paliwem przyszłości. Stosowanie go na przemysłową skalę może zmniejszyć o 80 proc. emisję dwutlenku węgla do atmosfery, generowaną z powodu wykorzystywania paliw kopalnych - przekonuje japoński koncern.


W marcu Toyota Mirai zdobyła tytuł World Green Car of The Year - czyli ekologicznego auta roku. Pokonała m.in. Toyotę Prius i Chevroleta Volt.

 

Stacje tankowania wodoru w Polsce powstaną w ciągu 5 lat


Na razie w Polsce brak jednak stacji tankowania wodoru. Zaledwie kilkanaście stacji tankowania wodoru jest w USA. Powstają także na terytorium Niemiec, Danii i Wielkiej Brytanii.


Toyota przekonuje, że pierwsza stacje w Polsce powstaną w ciągu najbliższych 5 lat. Takie obiekty mają się znaleźć w Warszawie, Poznaniu, Białymstoku, Szczecinie, okolicach Łodzi, Trójmiasta i Katowic oraz we Wrocławiu i Krakowie.

 

Samar, polsatnews.pl