Zgodnie ustawą z grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym, od 2017 roku ustawowe ulgi na przejazdy będą obowiązywać tylko w przewozach publicznych. Z kolei prawo do rekompensaty z tytułu stosowania tych ulg będą mieli jedynie operatorzy publicznego transportu zbiorowego.

 

Po zmianach w pozostałych przypadkach to samorządy będą decydowały, do których linii będą chciały dopłacać. Przewoźnicy, którzy nie podpiszą umowy z samorządem i nie zostaną operatorami publicznymi, nie będą mogli uzyskać rekompensaty. Ich pasażerowie zapłacą pełną opłatę za bilet.

 

Jak poinformował portal niepełnosprawni.pl w związku z tym przestać mogą obowiązywać ulgowe uprawnienia, m.in. w Pendolino, pociągach dalekobieżnych TLK  i  dalekobieżnych PKS-ach. Przepisy nie obejmą komunikacji miejskiej. Po zmianach


Biuro Prasowe PKP Intercity zapytane przez polsatnews.pl o zmiany, odesłało nas do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.


Ministerstwo: pracujemy nad nową ustawą

 

Resort podkreśla, że od końca ubiegłego roku, zaraz po zmianie na stanowisku ministra infrastruktury, zaczęło analizować rozwiązanie problemu ustawowych ulg i  rozpoczęło prace nad uporządkowaniem przepisów w tym zakresie.

 

We współpracy z Senatem ministerstwo przygotowuje projekt ustawy przedłużający vacatio legis, czyli okres obowiązywania dotychczasowych przepisów o rok, czyli do 1 stycznia 2018 roku.

 

"W tym czasie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa  przygotuje projekt ustawy, który wyeliminuje zagrożenia związane z wejściem w życie niekorzystnych dla pasażerów przepisów" - napisano na komunikacie
  

polsatnews.pl, niepelnosprawni.pl