- Celem odświeżenia wizerunku marki i uproszczenia nazwy jest lepsza identyfikacja firmy przez rynek i dostosowania do standardów obowiązujących w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie - wyjaśniła spółka. PERN zaznaczył, iż jest jednym z ostatnich podmiotów krajowego sektora paliwowego, który zdecydował się na modyfikację liczącej ponad 50 lat nazwy firmy.

 

Zmiana nazwy PERN oznaczać będzie, że zniknie jej dotychczasowa część, czyli słowo "Przyjaźń". -"Ze skróconej nazwy zniknie też znak graficzny przypominający kształtkę rurociągu" - wyjaśniła spółka.

 

PERN poinformował, że jeszcze w 2016 r. sukcesywnie, wszystkie bazy i stacje spółki zyskają nowy logotyp i odświeżoną identyfikację wizualną. Zmienione zostaną również materiały informujące o ofercie. "Prosta i przejrzysta koncepcja będzie nawiązywać do powszechnie rozpoznawalnej nazwy w branży naftowej, uwzględniając jednocześnie wymogi współczesnego rynku"- podkreślił PERN.

 

Według spółki, sposób wprowadzanych zmian w nazwie i logo spowoduje "minimalne koszty rebrandingu zwiększając przy tym efektywność działań marketingowych".

 

PERN to jednoosobowa spółka Skarbu Państwa, strategiczna dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. Tłoczy ropę naftową rurociągiem "Przyjaźń" z Rosji - ok. 50 mln ton rocznie - do rafinerii krajowych: PKN Orlen oraz Grupy Lotos, a także dwóch rafinerii w Niemczech: PCK Schwedt i Mider Spergau. W Polsce spółka zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,2 mln metrów sześc.

 

Do grupy kapitałowej PERN należy pięć spółek zależnych z udziałem większościowym: Operator Logistyczny Paliw Płynnych, Centrum Diagnostyki Rurociągów i Aparatury, Siarkopol, Petromor i Naftoport.

 

PAP