- "Pedriatrics" to jedno z najlepszych czasopism mówiących o tym jak leczyć i opiekować się dziećmi. Opublikowano tam niesłychanie ciekawą obserwację. Około 500 dzieci przez dwa lata było podłączonych pod specjalny program. Polegał on na tym, że lekcje matematyki czy języka były poprzedzone 15-minutowym programem ruchowym. To znaczy, że zanim dzieci zaczynały lekcje miały krótki kurs tańca czy gimnastyki - informuje profesor.

 

- Gdy te krótkie ćwiczenia kończyły się, zaczynała się normalna, 30-minutowa lekcja. Eksperyment dotyczył dzieci z 2 i 3 klasy, czyli mniej więcej 8-9 lat - dodał.

 

Po dwóch latach, cztery miesiące różnicy w zaawansowaniu intelektualnym

 

Okazało się, że dzieci biorące udział w programie, były o 4 miesiące bardziej zaawansowane w rozwoju intelektualnym od grupy dzieci, która takich ćwiczeń nie miała.

 

- Tak duża różnica, i to w tak młodym wieku, daje wiele do myślenia - zauważa Januszewicz. - Jak to się dzieje? Zwiększa się przepływ krwi przez mózg. Mózg lepiej dokrwiony lepiej pracuje - podsumował.

 

Polsat News